Digital kompetanse for journalister og mediefolk

Den digitale delen av medie- og kommunikasjonsfaget har hatt en rivende utvikling de siste årene. Fra å være nærmest en ettertanke ved et bredere kommunikasjonsarbeid, har digitalfeltet vokst fram til å bli kanskje den viktigste kanalen for både redaksjonell journalistikk og informasjonsformidling. Også innen PR og omdømmearbeid spiller digitale virkemidler en sentral rolle.

Noen av de digitale virkemidlene for journalistikk og informasjonsarbeid som man trenger kompetanse i er:

Den samlede digitale kompetansen som trengs, finnes også i Nettredaktørskolen, som er et kurstilbud til deg som skal ha ansvar for en webside på vegne av bedrift, etat eller redaksjonell kanal. I dette 5-dagers kurset lærer du om webtekst, søkemotoroptimalisering, bildebruk, brukertesting, webutvikling og mer.

Dette kurset er et bredt kurs, der du lærer det viktigste om alle de viktigste emnene innen digital kommunikasjon. Ønsker man å spesialisere seg, for eksempel på Facebook, Google, webanalyse eller lignende, har vi også spesialkurs for dette.

Hvis du vil ha bistand til å finne ut hvilke kurs som er riktige for deg, eller hvilke felt du bør styrke deg i, tar vi gjerne en prat. Send i så fall en epost til jakob@knowhouse.no eller ring oss på 454 75 000.

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316