Grunnlag for å lykkes med markedsføring på nett

WEBGRUPPEN_NETTMARKEDSFØRING-MARKEDSFØRING PÅ NETTEn allsidig markedsføring på nett er god merkevarebygging, og trenger ikke å koste mange penger. Nettet åpner for at ”alle” kan markedsføre sitt merke/sine tjenester.

Selvsagt krever det en innsats, men med så mange gratis webløsninger er det ingen grunn til at ikke du også skal bli synlig på nett.

Det gjelder å ta vare på eksisterende kunder og samtidig skape nye. Derfor lønner det seg å engasjere i, og på tvers av, flere kanaler for å oppnå maksimal effekt av din tilstedeværelse på nettet.

Ved å benytte forskjellige kanaler for kommunikasjon som websider, email, apps, SoMe (sosiale medier) osv., kan et firma øke engasjementet.

Økt engasjement skaper flere treff på nettsiden, flere tilhengere, flere anbefalinger og økt avkastning.

 Følgende punkter skaper et godt grunnlag for å lykkes i nettmarkedsføring:

  • Lag en strategi
  • Bli kjent med dine kunder, og finn ut hvem du skal nå
  • Kartlegg hvilke resurser som skal benyttes i opparbeidelse og vedlikehold av kanalene
  • Utarbeid hvilket innhold og hvilken tone du skal bruke i de forskjellige kanalene
  • Skap en konsekvent kundeopplevelse på tvers av kanalene for å maksimere effektiviteten av innsatsen din
  • Gjør stadig evalueringer og følg opp med tiltak til forbedring

Bunnlinjen: engasjerte kunder skaper inntekt.

Ønsker du å lære mer om de enkelte kanalene og hvordan du kan lykkes? Sjekk Webgruppens kurskatalog og øk din kompetanse.

 

 

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316