Nettkompetanse som skaper resultater

Analyse og måling i sosiale medier, 18. og 19. september

Dette kurset adresserer spørsmålet om hvordan man måler effekt i sosiale medier. Hvordan man gjennom målinger kan gå aktivt inn i sosiale medier med en plan for markedsføring og salg.

Få med boken «Social Media Metrics»

Sosiale medier blir en stadig viktigere del av brukeradferden på nett. For deg som ønsker å påvirke via web gir sosiale medier unike muligheter til å nå fram og oppnå troverdighet, men hvordan måler man egentlig effekten? Hvordan kan man være sikker på at sosiale medier ikke bare er en «hype», men faktisk en forretningskritisk aktivitet? Klikk her for å delta på kurs om analyse og måling i sosiale medier Dette kurset adresserer nettopp spørsmålet om hvordan man måler effekt i sosiale medier. Kurset fokuserer på hvilke problemstillinger og målemuligheter som faktisk ligger i de sosiale mediene, og hvordan man gjennom målinger kan gå aktivt inn i sosiale medier med en plan for markedsføring og salg. Innledning og grunnleggende om målepotensiale og vanskeligheter

  • Hva er sosiale medier?
  • Hva er et sosialt nettverk, koblinger og interaksjoner?
  • Hvordan måler vi på tvers av kanaler?
  • Generisk modell for tilnærming, planlegging og gjennomføring i sosiale medier
  • Hva skiller de ulike kanalene fra hverandre?
Google Analytics og sosiale medier målinger
  • Gjennomgang av Google Analytics sine rapporter om sosiale medier
  • Digital multikanal måling
  • Kampanjemåling og ROI
  • Kort om attribusjonsmodeller og hvordan det påvirker ROI-målingene
  • Måling av deling og «liking» mellom web og sosiale medier

En praktisk tilnærming til det komplekse

  • Lytting i den enkelte kanalen, hva kan vi få vite om kundene og oss selv
  • Hvilke muligheter ligger rapporteringsverktøy som kun fokuserer på en kanal, som f.eks. Facebook insight og Tweetreach?
  • Hvilke muligheter ligger i rapporteringsverktøy som samler flere kanaler som f.eks.  Sprout Social og Klout?
  • Individuelle oppgaver som konkretiserer dine spesifikke behov og muligheter
Arbeidsmetoder og effektivisering
  • Hvordan automatiserer vi mest mulig?
  • Hva kan vi automatisere?
  • Hvordan kan vi gjenbruke på tvers av kanaler?

Få med boken «Social Media Metrics»
Fagboken Social Media Metrics av Jim Sterne er et nøkkelverk for alle som ønsker å måle effekten av tiltak i sosiale medier. Som deltager på dette kurset mottar du boken uten tillegg i prisen.
Kurset gir kompetanse på hvordan man kan måle effekt. I tillegg får du klare anbefalinger på metode, og konkrete innspill til din plan om hvordan din bedrift bør opptre i de sosiale mediene. Kurset benytter i all hovedsak gratisverktøy som er tilgjengelig for alle, men toucher også noe innom fordeler og ulemper med betalbare verktøy. For å sikre tid til aktiv deltakelse, diskusjon og gruppearbeid er det en begrensning på max 10 deltakere på kurset. Kurset går over to dager, 18. og 19. september, kl 09.00 – 15.30. Kurset holdes i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris for kurset inkludert lunsj, bok og kursmateriell er kr 9750. Bestill plass på dette strategiske kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Analyse og måling i sosiale medier, 18. og 19. september 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurs i analyse og måling i sosiale medier 18. og 19. september kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende. Max 10 deltakere på kurset.