Nettkompetanse som skaper resultater

Bestepraksis på web, kurs 6. september

Velkommen til kurs i bestepraksis for webkommunikasjon. Her får du vite hva som fungerer på web og hvorfor, med utgangspunkt i oppdatert forskning. I tillegg får du med en gjennomgang av ditt eget nettsted.

Bonus: Ekspertgjennomgang av ditt nettsted

Hvordan bør websiden se ut og hvorfor? Hvilke elementer bør finnes? Hvordan bør elementene utformes? Dette er kurset som gir reviderte og oppdaterte svar.

Klikk her for å delta på kurs i bestepraksis på web

I kurset Bestepraksis på web får du en grundig gjennomgang av den nyeste forskningen rundt web og webkommunikasjon.

Fordi resultater på nett er enkelt å måle, vet vi allerede ganske mye om hva som fungerer godt og hva som ikke fungerer så bra. Dette kurset oppsummerer en del av rådene fra denne erfaringen.

Kurset dekker blant annet:

Forskjellige typer websider

  • Hvilke forskjellige innholdstyper finnes?
  • Hvilke føringer legger innholdstypene for utformingen?
  • Hvordan bør siden disponeres for hver innholdstype

Bruk av innhold på tvers av kanaler

  • Artikkelens mange bruksområder
  • Nye begrensninger på tekstlengder og formater
  • Automatisk gjenbruk på tvers av kanaler (webside, Facebook, Twitter, Linkedin …)

Forskjellige betjeningselementer

  • Hva er de enkelte betjeningselementene på et nettsted?
  • Hvordan bør hver av disse elementene utformes?
  • Hva signaliserer tydelig til bruker, og hvordan?

Disposisjon av skjermflaten

  • Hvordan bør skjermflaten disponeres for forskjellige typer nettsteder?
  • Hva er grunnen til at elementer bør plasseres på en gitt måte?
  • A-, B- og C-scenarier, og hvordan disse kan imøtekommes.

Design for mobil nettsurfing

  • Hvilke føringer legger det at stadig flere av brukerne surfer fra mobil og nettbrett?
  • Hva er «responsive design» og når kan/bør det følges?
  • Hvilke grep må du ta for at nettstedet skal fungere på mobil?
Bonus: Ekspertgjennomgang av ditt nettsted
I tillegg til det alminnelige kursmateriellet  får du som deltager på dette kurset også en 1-times evalueringsmøte med kursleder Jakob Thyness. Han går gjennom ditt nettsted sammen med deg og gir deg en tilbakemelding på styrker og svakheter ved nettstedet ditt. Han vil også kunne påpeke forbedringspunkter til nettstedet. Tidspunktet for gjennomgangen avtales i etterkant av kurset. Prisen for gjennomgangen alene er normalt kr 2000 + mva, men som deltager på kurset Bestepraksis på Web får du denne gjennomgangen uten tillegg i pris.

Gjennom faktiske eksempler fra eksisterende nettsteder lærer du enkelt hvordan ting bør gjøres utfra et bestepraksis-perspektiv.

Jakob Thyness
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.

Kurset holdes 6. september 2012 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Kurset koster kr 4980 eks mva, inkludert lunsj og materiell.

Fyll ut skjemaet under for å sikre deg en plass på dette særdeles matnyttige kurset i dag!

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs