Nettkompetanse som skaper resultater

Design for Facebook, kurs 7. november

Har du en egen Facebook-side og ønsker å utnytte designmulighetene maksimalt? Her får du innspill og gode ideer til hvordan siden kan utformes

Facebook-siden er blitt en viktig del av den digitale satsningen for svært mange bedrifter. Når bruker klikker for at han ”liker” deg på Facebook, gir han deg samtidig en tillatelse til å kommunisere inn i sin nyhetsstrøm. Det å designe en Facebook-side som representerer bedriften på en riktig måte blir dermed en viktig markedsføringsoppgave.

Klikk her for å bestille plass på kurset «Design for Facebook»

For den målrettede webkommunikatør er ikke Facebook og eget nettsted et spørsmål om enten-eller, men om både-og. Men med de mulighetene som Facebook tilbyr og de begrensningene som ligger i formatet, er rammene for utforming svært annerledes på Facebook enn på web.

I dette kurset får du en gjennomgang av utformingsmulighetene, en rekke eksempler til inspirasjon, og tips og triks om grep du kan gjøre for å lage Facebook-siden så fengende og interessant som mulig.

Kurset dekker blant annet:

Profilelementene på Facebook-sider

  • Hvordan utforme et godt profilbilde?
  • Hvordan utnytte det store toppbildet best mulig?
  • Hva må du ta hensyn til i mikroformatet?
  • Hvordan skapes din look-and-feel?

Timeline-designet

  • Hvilke muligheter har du til å endre størrelse og omplassere elementer?
  • Hvordan formidle bedriftens/merkevarens historie på en tiltalende måte?
  • Hvordan utnytte timeline lay-out’en til å skape visuelle effekter?
  • Muligheter og begrensninger.

Oppdateringene

  • Hva kreves av et godt oppdateringsbilde?
  • Hvordan kan bildegalleriene benyttes?
  • Hvordan styre hvilke innlegg som vises tydeligst?
  • Hvordan tilpasse utseendet på oppdateringene?

Applikasjoner

  • Hva er relevante «apps» å designe på Facebook-siden
  • Hvordan tilpasse de enkelte app-presentasjonene
  • Hva slags innhold egner seg for egen app på Facebook-siden?
  • Eksempler og ideer

Idéer og eksempler

  • Vi ser på kreative eksempler på egendesignede Facebook-sider fra inn- og utland.
  • Hvilke ideer kan vi låne til eget bruk?
  • Hvilke begrensninger setter regelverket til Facebook?
  • Når bør du være varsom?
Jakob Thyness
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.

Kurset holdes 7. november 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris på kurset er kr 4980 eks mva.

Fyll ut påmeldingen under for å melde deg på dette kurset i dag:

Design for Facebook, kurs 7. november 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Design for Facebook" 7. november kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.