Nettkompetanse som skaper resultater

Effektiv markedsføring i sosiale medier, kurs 31. oktober

De sosiale mediene gir deg mange muligheter for å oppnå markedsføringsgevinst for en beskjeden penge. I dette heldagskurset ser vi på tiltakene som virkelig fungerer.

Brukerne er til stede i sosiale medier. Det betyr at innflyterne også bør være det – men på hvilken måte?

Klikk her for å delta på kurset «Effektiv markedsføring i sosiale medier»

Fordi sosiale medier i sin natur er innholdssentrerte og engasjementsbaserte, faller mange tradisjonelle markedsføringskampanjer igjennom. Samtidig betyr ikke dette at det ikke er mulig å markedsføre seg i sosiale medier – tvert imot. Sosiale medier kan være en viktig både primærplattform og støttekanal for bedriftens markedsføring. Men de krever en litt annen håndtering enn de tradisjonelle kanalene.

Kurset dekker blant annet:

Markedsføringsmuligheter – tips og ideer

  • Facebook, Twitter, Linkedin, Flickr … hvilke kanaler er egentlig relevante, og for hvem?
  • Vellykkede YouTube-kampanjer.
  • Hvorfor er noen ideer mer «smittsomme» enn andre?
  • Hva fungerer og hva fungerer ikke?

Markedsføring på Facebook

  • Eksempler på vellykket Facebook-markedsføring.
  • Facebook-oppdateringer som skaper verdi.
  • Eksempler på vellykkede Facebook-sider.
  • Sponsede hendelser og automatiske annonser.

Sosial shopping

  • Hvorfor er Pinterest produktmarkedsførernes drømmekanal?
  • Innhold som egner seg for pinning og repinning.
  • Produktmarkedsføring via delingsfunksjonalitet.
  • Peer-to-peer produktanbefalinger.

Delingsstrategier

  • Hvordan kan brukerne hjelpe deg å spre din markedsføring?
  • Hvordan fenge og interessere bruker?
  • Hvordan lage markedsføring som egner seg for liking og deling?
  • Hva er nøkkelmekanismene bak viral spredning av innhold?

Verktøy

  • Automatiserte spredningsoppsett.
  • Relevante innstillinger og målinger.
  • Kampanjesporing.
  • Bruk av digitale verktøy.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 31. oktober 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs