Nettkompetanse som skaper resultater

Facebook i salg og markedsføring, kurs 23. mai

Facebook er verdens største digitale nettverk, men hvordan kan og bør man egentlig benytte denne kanalen som salgs- og markedsføringsverktøy?

For markedsførere er Facebook blitt en svært viktig og interessant arena. I dette kurset tar vi et litt mer overordnet perspektiv, og ser på hvordan Facebook best kan passe inn i bedriftens salgs- og markedsføringsarbeid.

Klikk her for å delta på kurs om Facebook i salg og markedsføring

Vi diskuterer også risikoelementene rundt sosiale medier. I praksis har vi sett at frykten for å feile er større enn de reelle konsekvensene, men det finnes feller det er viktig å unngå.

Noen stikkord fra saker som vil bli gjennomgått er:

Egne sider på Facebook

  • Hvor mange sider bør du ha?
  • Hva slags type side bør du lage?
  • Hva er egnede Facebook-konsepter?
  • Hva bør siden hete?

Delings- og spredningsmekanismer på Facebook

  • Hvilke delings- og spredningsmekansimer finnes egentlig på Facebook?
  • Hvilke saker blir delt og spredd?
  • Hva skal til for å lage viralt innhold?
  • Dan Zarrellas prinsipper for «smittsomhet» i sosiale medier.

Annonsering på Facebook

  • Hvilke muligheter for segmentering finnes ved annonsering på Facebook?
  • Hvordan ser en god Facebook-annonse ut?
  • Hva er en relevant budgivning for PPC-annonser?
  • Hvordan måle og overvåke kampanjeeffekten på Facebook?

Skrive «selgende» på Facebook

  • Hvordan skrive gode oppdateringer for Facebook?
  • Hvordan skrive for aktivitet og likes på enkeltoppdateringer?
  • Hvordan skrive for toppnyheter.
  • Hvordan svare på henvendelser på veggen.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 23. mai kl 09.00- 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris på kurset er kr 4980 eks mva, inkludert kursmateriell og lunsj.

Fyll ut påmeldingen under for å melde deg på dette kurset i dag: