Nettkompetanse som skaper resultater

Innholdsmarkedsføring (Content Marketing), kurs 30. oktober

Innholdet ditt er en stor ressurs som kan brukes til å vekke interesse, tiltrekke seg nye kunder, drive markedsføring og generere salg. Og best av alt: Det er gratis!

Internett handler om innhold. Det er innhold brukerne søker etter, og det er innhold som oppfyller brukerbehov. I neste instans kan dette innholdet drive brukerens interesse videre til en salgsside, en nettbutikk, et bestillingsskjema eller en Facebook-dialog. Det handler om content marketing, eller innholdsmarkedsføring som det er blitt hetende på norsk.

Klikk her for å delta på kurset «Innholdsmarkedsføring»

Kurset dekker blant annet:

Din innholdsstrategi («content strategy»)

  • Hvordan kan innhold hjelpe deg å nå dine markedsføringsmål?
  • Hva er de relevante spredningskanalene?
  • Hva er de relevante landingskanalene?
  • Hva er dine ønskede sluttresultater og hovedkonverteringer?

Ditt innhold

  • Hva er ditt mest verdifulle eide innhold?
  • Hvordan skaper du verdi ut fra det innholdet du har?
  • Hvordan kan du bruke andres innhold til å styrke din egen markedsføring?
  • Hvordan sikre deg løpende tilfang av relevante saker?

Søkemotorstrategier

  • Hvordan kan Google bli din viktigste gratis markedsføringskanal?
  • Hva søker dine potensielle kunder etter?
  • Hvordan kan du bygge organisk (og eventuelt betalt) synlighet på disse områdene?
  • Affiliate-markedsføring

Delingsstrategier

  • Hvordan kan brukerne hjelpe deg å spre ditt innhold?
  • Facebook-siden som del av innholdsstrategien
  • Hvordan lage innhold som egner seg for liking og deling?
  • Hva er nøkkelmekanismene bak viral spredning av innhold?

AIDA-prosessen (Attention – Interest – Desire – Action)

  • Hvordan legge opp relevante AIDA-prosesser for bruker?
  • Hvordan bygge «persuasive path»?
  • Hvordan jobbe systematisk for å sikre delkonverteringer?
  • Hvordan understøtte sentrale hovedkonverteringer?

Verktøy

  • Redaksjonsplanen som markedsføringsverktøy
  • Automatiserte spredningsoppsett
  • Relevante innstillinger og målinger
  • Bruk av digitale verktøy
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 30. oktober 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Innholdsmarkedsføring, kurs 30. oktober 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Innholdsmarkedsføring" 30. oktober kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.