Nettkompetanse som skaper resultater

Kundeservice i digitale kanaler, kurs 27. november

Dette er et kurs for deg som driver kundeservice, og ønsker å ta de digitale flatene som web, Facebook og epost i bruk på en gjennomtenkt måte.

KundeserviceKundeserviceaspektet er kanskje en av de viktigste sidene ved internett. Ved å ta Facebook, epost og web i målrettet bruk, kan bedriften yte en bedre kundeservice. I tillegg kan kundeservice-arbeidet effektiviseres gjennom automatisering og gjenbruk.

Klikk her for å delta på kurs om kundeservice i digitale kanaler

Kurset dekker blant annet:

Kundeservice på Facebook

  • Hvem skal ha ansvar for Facebook-siden?
  • Hvor raskt forventer brukerne svar?
  • Hvordan skal man takle kritikk og negative postinger fra  kunder?
  • Hvordan kan man svare på en måte som blir relevant for flere?

Kundeservice på web

  • Hvordan sørge for at websiden fungerer som kundeservicekanal?
  • Hvordan hjelpe bruker å finne fram til relevant informasjon?
  • Hvordan formidle budskapene enkelt og effektivt?
  • Hvordan skrive lettlest webtekst?
  • Hvordan tilrettelegge en FAQ/OSS (Ofte Stilte Spørsmål)

Kundeservice på epost

  • Relevante verktøy for kundeservice på epost
  • Automatisering
  • Bruk av innholdsmaler
  • Gjenbruk av svar på ofte stilte spørsmål

Kundeservice på Twitter

  • Er Twitter en relevant kanal for ditt firma?
  • Når og hvordan kan Twitter benyttes?
  • Firmaprofil på Twitter
  • Hvem skal svare og hvordan?

Den gode kundebehandleren

  • Tone of voice i skriftlig kommunikasjon
  • Skikk og bruk på Facebook
  • Unngå «spam»-følelse på epostene
  • Relevante regler og rutiner
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.


Kurset holdes 27. november 2012 kl 09.00 – 15.30 i Webgruppens lokaler i Strandgaten 19. Pris er kr 4980,-  inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset ved å fylle ut skjemaet under nå:

Kundeservice i digitale kanaler, kurs 27. november 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Kundeservice i digitale kanaler" 27. november kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.