Nettkompetanse som skaper resultater

Lynkurs for Facebook-redaktører, 27. september

Dette er et konsentrert heldagskurs som oppsummerer det du trenger å vite for å drive effektiv kommunikasjon gjennom Facebook.

For de fleste bedrifter er Facebook blitt en viktig del av den digitale strategien. Samtidig er effekten på Facebook helt og holdent avhengig av hvordan kanalen løpende håndteres i daglig arbeid. Dette er et lynkurs for den personen som har fått dette ansvaret.

Klikk her for å delta på lynkurs for Facebook-redaktører

Kurset dekker blant annet:

Relevante innstillinger for din Facebook-side

  • Hva slags innstillinger bør du gjøre?
  • Bruk av profilbilde og toppbilde.
  • Bruk av fremhevede oppdateringer.
  • Hvordan tone ned mindre relevante saker?

Regelverket på Facebook

  • Hvilke relevante regler finnes?
  • Hva må du tenke på når du oppretter siden?
  • Hva må du tenke på når du skriver oppdateringer?
  • Hvordan skal du ivareta brukeren?

Skriving for Facebook

  • Hvordan finne gode saker?
  • Hvordan skrive for å komme tydelig opp i brukerens nyhetsfeed?
  • Facebook som kundeservicekanal.
  • Hvordan sette opp automatiske oppdateringer?

Hvordan bygge likes?

  • Hvordan jobbe systematisk for å øke antallet «likes?
  • Hvordan bruke sponsede hendelser og automatiske annonser?
  • Hvordan levere innhold som bruker setter pris på?
  • Bruk av spredningsmekanismer og anbefalinger.

Systematisk Facebook-publisering

  • Redaksjonsplan
  • Oppfølging og besvarelse av henvendelser
  • Automatisk gjenbruk og syndikering (RSS)
  • Samarbeid og rapportering

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 27. september 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980 eks mva, inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

 

 

Hvordan bygge likes?

  • Hvordan jobbe systematisk for å øke antallet «likes?
  • Hvordan bruke sponsede hendelser og automatiske annonser?
  • Hvordan levere innhold som bruker setter pris på?
  • Bruk av spredningsmekanismer og anbefalinger.

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs