Nettkompetanse som skaper resultater

Lynkurs for nettredaktører, 9. mai

Må du raskt opp og stå med kompetanse som nettredaktør? Dette er kurset som lærer deg å drive et effektivt firma- eller organisasjonsnettsted på bare én dag!

Hovedtemaene for denne kondenserte dagen er «umiddelbar kommunikasjon», «skriving for web» og «hvordan få mer ut av ditt nettsted». Samlet gir disse emnene en konsentrert innføring i alt du grunnleggende trenger å vite for å drive et effektivt nettsted.

Klikk her for å delta på lynkurs for nettredaktører

Kurset dekker blant annet:

Umiddelbar kommunikasjon:

  • Hvorfor ca 50% av alle nye besøkende til et nettsted forsvinner ut igjen uten å gjøre et eneste klikk.
  • Hva du kan og bør gjøre for å sikre at brukeren blir hos deg.
  • Hva er trigger-ord, og hvorfor er nettopp disse ordene suksesskritiske for nettstedet ditt.

Søkemotorsynlighet:

  • Hva skal egentlig til for å bli mer synlig på søkemotorene?
  • Hvordan får du gode, gratis oppføringer?
  • Hva er testene du selv kan gjøre på eget nettsted?
  • Hvordan legger du til rette for at sidene skal bli funnet og besøkt?

Sosiale medier:

  • Hvorfor er de sosiale mediene blitt så viktige?
  • Hvordan kan du bruke sosiale medier (Facebook, Twitter og lignende) som markedsførings- og servicekanaler?
  • Hvilke budskap egner seg i hvilke medier?
  • Hva er de viktige nøkkeltallene for sosiale medier?

Webstatistikk og analyse:

  • Hvordan kan du enkelt og gratis finne ut hva brukerne dine er interesserte i?
  • Hva er Norges største nettsteder, og hvorfor?
  • Hvilke tall kan du enkelt følge med på?
  • Hvordan kan webstatistikken hjelpe deg å forbedre nettstedet ditt?

Skriving for web:

  • Hvordan brukeren leser på web.
  • Grepene du kan og bør ta når du tilrettelegger tekst for web-mediet.
  • 10 regler for å skrive god webtekst.
  • Hvordan gjøre lange og tunge tekster mer web-vennlige.
  • Hvordan skrive for sosiale medier.
  • Praktiske eksempler.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Målgruppen for kurset er deg som har ansvar for å drive et nettsted for bedrift eller organisasjon i dag, eller som kommer til å få slikt ansvar i nærmeste fremtid. Kurset dekker innholds- og kommunikasjonsaspekter, og ikke i vesentlig grad tekniske eller designmessige emner.

Målsettingen for dagen er å gi deg praktiske råd og tips som setter deg i stand til å drive et bedre og mer effektivt nettsted – med bedre tekster, bedre synlighet, bedre brukervennlighet og bedre webkommunikasjon. Kurset vil gi deg praktiske innspill som du kan iverksette på eget nettsted med det samme – og som vil gi deg målbart bedre resultater på nettstedet ditt umiddelbart.

Kurset varer fra kl. 09.00 til 15.30 den 9. mai 2012 og holdes i Strandgt. 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Prisen er kr 4 980 eks mva per deltager, inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette svært matnyttige kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs