Nettkompetanse som skaper resultater

Lynkurs i sosiale medier, 11. oktober

Få en konsentrert innføring i målrettet kommunikasjon i sosiale medier – Facebook, Twitter, Blogger, LinkedIN, YouTube, Pinterest og andre.

Over 2,5 millioner nordmenn har profiler på Facebook. Spredningskanaler som Twitter kan sikre deg eksponentiell vekst av lesertallene for innholdet ditt – i hvert fall for en enkelt dag. You Tube er blitt verdens nest største søkemotor. Hva er det egentlig som skjer?

Klikk for å bestille plass på dette lynkurset i sosiale medier

Det som skjer er at webben er i endring. Fra å være en kanal som først og fremst handlet om informasjonsformidling og (fra brukers side) informasjonsinnhenting, er web nå i stadig økende grad en kanal for dialog, deling, tredjepartsomtale, anbefalinger og kommentering.

Hva andre sier om deg er i ferd med å bli vel så viktig som den informasjonen du selv leverer.

Her er noen stikkord om innholdet:

Bruk av sosiale medier

  • Hvilket innhold egner seg for sosiale medier
  • Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler?
  • Hvordan utforme og formulere relevante budskap?
  • Hvordan svare relevant på tiltale og henvendelser?
  • Hvilke relevante sosiale medier finnes?

Facebook

  • Hvordan kan og bør du være til stede på Facebook?
  • Hvor mye betyr sidekonseptet?
  • Hvordan lager du skreddersydde oppstartssider?
  • Hvordan skrive godt for Facebook?

Overvåkning av din merkevare

  • Hvordan følge med på hva som sies om deg i sosiale medier?
  • Når skal du svare og når bør du la det være?
  • Hvilke overvåkingsverktøy kan du bruke?
  • Hvordan sette opp varslinger.

Kriterier for medievalg

  • Blogging – er det relevant for ditt firma?
  • Twitter – pressens og politikernes medium?
  • LinkedIN – rekrutteringskanalen?
  • Andre relevante kanaler?

Multikanalkommunikasjon

  • «Right touching» – hvordan møte brukeren på rett sted til rett tid.
  • Hvordan få kanalene til å spille sammen?
  • Automatisering og krysspublisering
  • Hvordan møte kritiske tilbakemeldinger og negativ omtale?

I løpet av denne dagen vil du få en rekke praktiske og konkrete innspill til egen kommunikasjon i sosiale kanaler, og kunnskap og verktøy som hjelper deg å sette det raskt og effektivt ut i live for egen organisasjon.

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 11. oktober 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980 eks mva, inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Bestill din plass på dette fremtidsrettede kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under:

Lynkurs i sosiale medier, 11. oktober 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Lynkurs i sosiale medier" 11. oktober kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.