Nettkompetanse som skaper resultater

Mobil strategi, kurs 14. november

Dette er et heldagskurs for deg som vil vurdere mulighetene for å tilpasse ditt nettsted til de brukerne som surfer med mobil og nettbrett.

”Hvis du ikke har en mobilstrategi har du ingen fremtidsrettet webstrategi” sier Ian Carrington, mobildirektør i Google. De mobile flatene er i ferd med å ta over som brukernes foretrukne kanaler, og nettstedene må tilpasse seg deretter. Men hvordan?

Klikk her for å delta på kurset «Mobil strategi»

Én ting er at man kan tilpasse eksisterende nettsted til mobil, men er dette egentlig nok? Er det ikke også slik at den mobile brukeren kan ha andre behov enn desktop-brukeren? Kanskje mobilnettstedet skal være et annet enn det vanlige nettstedet, eller kanskje du rett og slett bør ha en app?

Kurset dekker blant annet:

Brukeradferd og bruksmønstre

  • Forskjell i bruksmønstre for desktop og mobil.
  • Hva er det brukere etterspør i de forskjellige flatene?
  • Er det det samme innholdet som er relevant?
  • Hvordan er forskjellene i behov og opplevelse?

Den mobile strategien

  • Hvilket innhold har du som egner seg for mobil?
  • Hvordan skal dette innholdet skape verdi for bruker?
  • Hvordan skal dette innholdet skape verdi for bedriften?
  • Hvordan skal mobilsidene fungere sammen med andre kanaler?

To app or not to app …

  • Trenger du en egenutviklet app?
  • Hvilke plattformer skal du i så fall programmere for?
  • Trenger du en webapp eller en mobilapp?
  • Når er websider tilgjengelig på mobil nok?

Utforming for mobile flater

  • Scenarietankegang som utgangspunkt for utvikling.
  • Hva er gode og minde gode designvalg?
  • Hva er de tekniske mulighetene og begrensningene?
  • Hvilke konsekvenser har de forskjellige utformings-valgene?

Distribusjon

  • Hvordan jobbe med distribusjon av mobilsider og/eller apps?
  • Hvordan skal du være tilgjengelig der brukeren finnes?
  • Hvordan skal brukeren oppdage deg første gang?
  • Hva skal få bruker til å benytte deg igjen?

Jakob Thyness
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.

Kurset arrangeres 14. november 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Mobil strategi, kurs 14. november 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Mobil strategi" 14. november kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.