Nettkompetanse som skaper resultater

Moderne internkommunikasjon, kurs 18. og 19. september

Dette er kurset for deg som ønsker å ta internkommunikasjon på alvor, i både digitale og analoge kanaler.

Internkommunikasjon er et viktig virkemiddel for å bygge bedriftskultur, lojalitet og samhold, foruten å nå de forretningsmessige målene for virksomheten.

Klikk her for å delta på kurs i moderne internkommunikasjon

I moderne internkommunikasjon er intranettet sentralt, og sosiale medier gir helt nye rammer for omdømmebygging og speiling til internkulturen.

Dette kurset er for deg som arbeider med internkommunikasjon til daglig, og som ønsker å ta de nye mulighetene i aktiv bruk. Kurset dekker blant annet:

Intern-nyhetene

Nyheter er en viktig del av de historiene bedriften forteller seg selv om identitet og virksomhet. Intern-nyheter må håndteres med omhu!

  • Hvordan finne de gode historiene internt i bedriften?
  • Hyppighet, frekvens og segmentering for intern-nyheter.
  • Hvilke saker egner seg?
  • Når og hvordan gjengi nyheter fra eksterne kilder.

Intranettet som verktøykasse

Et godt intranett er i hyppig bruk. Dette fordrer imidlertid at den enkelte ansatte opplever at intranettet bidrar til en effektiv arbeidsdag. Kurset dekker de forskjellige aspektene av et nytteintranett.

  • Hvordan sikre at alle får de verktøyene de trenger?
  • Når og hvordan bør andre systemer integreres?
  • Mobilintranettet: Hvem har behov for hva på farten?
  • Intranettet som muliggjør hjemmekontor.

Endrings- og krisekommunikasjon

Informasjonsbehover er aldri så akutt som når det stormer i virksomheten. Endrings- og krisekommunikasjon handler om å minimere skadevirkninger og skape mest mulig trygghet i utrygge tider. Kurset dekker:

  • Internkommunikasjon under nedbemanning.
  • Krisehåndtering.
  • Hvordan forhindre lekkasjer til pressen?
  • Trygg og tydelig ledelse.

Verdens beste intranett

Hvert år kårer det anerkjente konsulentselskapet Nielsen Norman Group verdens 10 beste intranett til glede og inspirasjon for andre internkommunikatører. Kurset dekker:

  • Årets 10 vinnere – slik ser de ut.
  • Hvilke ideer til funksjonalitet kan vi «stjele»?
  • Årets trender innen intranett-kommunikasjon.
  • Kjennetegn ved de beste intranettene.

 Sosiale medier

De sosiale mediene har skapt endringer i internkommunikasjon på flere måter. Kurset omhandler sosiale medier i utstrakt grad, og behandler blant annet:

  • Bruk av sosiale medier i arbeidstiden: Skal de ansatte ha tilgang?
  • Hvem skal uttale seg på vegne av bedriften i sosiale medier?
  • Overvåking av bedriftens merkevare i sosiale medier.
  • Når skal bedriften offisielt delta i diskusjoner i sosiale medier?
  • Facebook-intranettet og mashup-intranettet.
  • Kollegiale relasjoner i sosiale medier.
  • Retningslinjer for bruk av sosiale medier.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 18. og 19. september 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 9750 eks mva, inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Moderne internkommunikasjon, kurs 18. og 19. september

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Moderne internkommunikasjon" 18. og 19. september kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.