Nettkompetanse som skaper resultater

Slik lager du egne Facebook-sider, kurs 22. august

Over 2,5 millioner nordmenn er nå på Facebook. En egen Facebook-side blir dermed mye verd, og du kan få den helt gratis. Her lærer du hvordan du lager din Facebook-side selv.

Når du publiserer noe på din Facebook-side, vil det kunne komme opp i nyhetsfeeden til alle som har klikket for at de liker din side. Din egen Facebook-side er også kjernen i eventuelle markedsføringstiltak på Facebook. Å bruke en slik side riktig er derfor en sentral del av webkommunikasjonen for mange.

Klikk her for å bestille plass på kurset «Slik lager du egne Facebook-sider»

For den målrettede webkommunikatør er ikke Facebook og eget nettsted et spørsmål om enten-eller, men om både-og.

Det å lage og vedlikeholde en egen side på Facebook er helt gratis, også for kommersielle selskaper. Med en egen side på Facebook kan du dessuten selv tilpasse utforming på innholdet, legge inn egne applikasjoner, styre velkomstbildet og mye mer.

Kurset dekker blant annet:

Grunnleggende om Facebook-sider

  • Hva er forskjellen på sider og grupper, og hva bør benyttes når?
  • Hvem kan administrere en Facebook-side?
  • Hvilke rettigheter har administrator?
  • Hvorfør bør ikke et firmanærvær lages som en profil?

Etabler din egen Facebook-side

  • Hvor mange sider bør du ha?
  • Hva slags sidetype bør du lage?
  • Hva bør siden hete?
  • Hvordan tar du din egen Facebook-URL?

Applikasjoner

  • Hvordan utnytte Facebook-applikasjoner på en Timeline-side?
  • Hva slags innhold egner seg for egne applikasjoner?
  • Hvordan kan du utforme og designe en applikasjon selv?
  • Ideer og eksempler

Tilpass utseendet på din Facebook-side

  • Hvordan kan du designe din egen side?
  • Hvilke muligheter har du med Timeline lay-out?
  • Hvordan legge opp en historisk linje med viktige hendelser for bedriften?
  • Hvordan legge inn fremhevede oppdateringer?
  • Hvordan styre hvilke innlegg som vises?

Hvordan skaffe «likes» til siden?

  • Hvordan utnytte dine egne flater?
  • Applikasjoner som gir brukere eksklusivt innhold for «likes»
  • Bruk av sponsede hendelser
  • Spredning og deling

Knytte Facebook-siden sammen med andre flater

  • Hvordan lage RSS-feeds inn på din Facebook-side?
  • Hvordan få Facebook-boks inn på websiden?
  • Hvordan legge til rette for anbefaling av ditt web-innhold gjennom Facebook?

 

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset krever at deltagerne aktivt bruker Facebook under kurset, så det er viktig å ta med bærbar PC på kursdagen.

I løpet av kursdagen vil alle deltagere lage sin egen Facebook-side. Du kan dermed benytte kurset til å arbeide aktivt med egen webkommunikasjon på Facebook. (Du vil lære å arbeide med siden skjult, slik at den først blir synlig for andre Facebook-brukere når du velger det.)

Kurset holdes 22. august kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris på kurset er kr 4980 eks mva.

Fyll ut påmeldingen under for å melde deg på dette kurset i dag: