Nettkompetanse som skaper resultater

Webtekst som selger, kurs 21. november

I dette kurset lærer du å skrive tekster som selger og overtaler for nettsted og nettbutikk, e-post, Facebook og andre sosiale medier.

I hjertet av internett ligger teksten. Det er teksten som vekker vår interesse, sikrer treff på søkemotorer, lokker til klikking og leverer innhold. Den selgende teksten er ditt kanskje viktigste virkemiddel for å drive markedsføring, salg og trafikkgenerering på nett.

Klikk her for å delta på kurset «Webtekst som selger»

I dette kurset dekker vi forskjellige prinsipper for overtalelse på nett.

Retorikk og overtalelseskunst

Kunsten å overtale er flere tusen år gammel, men prinsippene er fremdeles de samme. Vi ser på retoriske virkemidler og hvordan de kan brukes på nett.

  • De fire P’er; Position, Problem, Possibilities, Proposition
  • Aristoteles tredeling: Ethos, Logos og Pathos
  • Forholdet mellom avsender, mottaker og budskap
  • Toulmin-analyse

Facebook

Facebook har på kort tid blitt verdens største nettsted. Mange selskaper har egne Facebook-sider, men hva bør man egenlig skrive der?

  • Hva er en god Facebook-oppdatering?
  • Hvordan bruke Facebook til å drive trafikk til nettstedet?
  • Hvordan skrive for kommentering og «likes»?
  • Hvilke ord driver engasjementet?

Webside-tekster

Nettstedet er ofte «konverteringsmotoren» i bedriftens websatsning. Her handler det om å skrive for pull, heller enn for push, men det betyr jo ikke at man ikke både kan og bør skrive selgende tekster.

  • De viktige trigger-ordene
  • Den viktige overskriften
  • Drivende tekstformatering
  • Riktig avslutning

Den selgende artikkelen

Vi bruker selgende artikler både på nettsted, i nettbutikk, i e-post og i brosjyretekster. Den selgende artikkelen har en rekke kjennetegn som vi går gjennom i kurset:

  • Hvordan finne en selgende vinkling?
  • Hvordan formulere fengende overskrifter?
  • Hvordan imøtegå brukers motforestillinger?
  • Hva skal teksten munne ut i?

Persuasive path

Persuasive path handler om å bygge en «sti av overtalelse» for brukeren på tvers av forskjellige digitale kanaler, og internt på et nettsted.

  • Push versus pull-tekster
  • Forholdet mellom trafikk og konvertering
  • Calls to action
  • Landingssider

Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 21. november 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Webtekst som selger, kurs 21. november 2012

Ja takk, jeg melder meg herved på kurset "Webtekst som selger" 21. november kl 09.00 - 15.30. Faktura sendes til den adressen jeg oppgir under. Påmelding er bindende.