Nettkompetanse som skaper resultater

Nyheter fra Webgruppen

Økende etterspørsel etter sosiale medier-eksperter

22.8.2014

For kun få år siden var Facebook-surfing i arbeidstiden en kardinalsynd. I dag vil imidlertid evnen til å orientere seg i sosiale medier vitne om ansatte som evner å ta i bruk nye digitale kanaler og som følger med i tiden. Sosiale medier anses som svært viktige markedsførinskanaler, og bedriftenes sjefer er på stadig jakt… Read More ›

Søkermotoroptimalisering (SEO) i tre enkle steg

20.8.2014

Selv om du har etablert en nettside, vil den ikke nødvendigvis dukke opp øverst på trefflista når noen søker etter relevante nøkkelord på Google. For å øke synligheten er det viktig at du lager SEO-vennlig innhold. Her er en oppskrift i tre enkle steg: 1. Skap synlighet som er relevant for din bedrift. Selger du eksempelvis reiser… Read More ›

Gratis nettverksmøte 17. sept 2014: Markedsføring på Snapchat

18.8.2014

Snapchat er en spennende kanal med særdeles rask vekst. Ifølge Ipsos MMI finnes det nå over 1,1 millioner norske brukere på Snapchat, og tallene stiger stadig. Men har egentlig Snapchat noen verdi for bedrifter, markedsførere og informatører? I dette gratis nettverksmøtet har vi invitert to foredragsholdere som skal hjelpe oss å finne svar. Ståle Lindblad Ståle er en… Read More ›

5 utdaterte webteknikker moderne bedrifter må styre unna

20.7.2014

Du har sikkert sett dem: De gammeldagse websidene, banale Facebook-oppdateringene og slitsomme epostene. Det er fullt mulig å bomme på nett når man gjør det galt, akkurat som det er mulig å lykkes veldig bra når man gjør det riktig. Her er noen utdaterte teknikker du bør styre unna: 1. Stockfoto på websiden, i stedet… Read More ›

Når bør du publisere på Facebook?

16.6.2014

Når du publiserer i digitale kanaler handler det om å nå riktig bruker med riktig budskap på riktig måte i riktig kanal til rett tid. Men hva er rett tid for publisering på Facebook?  Enkelt og greit; rett tid er det tidspunktet flest av ditt publikum ser det du publiserer. Du vil jo optimalisere effekten. Ifølge… Read More ›

5 typer illustrasjoner som øker engasjement i sosiale medier

13.6.2014

Har du vanskeligheter med å finne passende illustrasjoner til dine saker? Du er ikke alene. Heldigvis finnes det noen regler du bør ha i mente når det skriftlige skal illustreres. Her er fem av de viktigste: Produktillustrasjon: Dersom du selger et produkt, er dette kanskje selvsagt. Men du vil bli overrasket over hvor mange bedrifter som… Read More ›

3 feller du kan gå i med hashtagger

12.6.2014

Hashtagger (#) er ment å samle relevant innhold i ulike emner. Men plutselig omfatter emneknaggen utilsiktede treff; hashtaggen har blitt til en æsjtag.  Hashtaggen ble først skapt av Twitters egne brukere. Siden har den spredt seg til andre sosiale medier og blitt en del av bedrifters markedsstrategier. Selv i ansikt til ansikt-kommunikasjon kan noen plutselig… Read More ›

Slik lager du innhold som sprer seg på nett

4.6.2014

Viralt innhold  – videoer, bloggposter, bilder eller lignende som blir megapopulære gjennom deling i sosiale medier – er blant det siste store innen markedsføring. Hvorfor spres noe innhold mens annet blir ignorert? Ifølge Daniel Chioco, skribent i Socialmediatoday, ligger suksessen i å vekke spredningsgleden hos folk. Blir ikke innholdet spredt, kan det heller ikke bli… Read More ›

Dette leser vi på nett

20.5.2014

Nordmenns internettbruk på brett og telefon har nesten sett en fordobling fra 2012 til 2013. Det viser tall fra årsrapporten Internettbruk 2013. Mens den yngre delen av befolkningen i større grad besøker sladder- og motenettsteder, er aldersgruppen 30+ overrepresentert blant besøkende til nyhetsmedier, spesielt lokale nyhetsmedier.* Du som sa du bare leste Se & Hør på… Read More ›

7 tips til ferske nettredaktører

19.5.2014

Det kan være skummelt å sitte med ansvar for en bedrift eller etat i sosiale medier. Frykt ikke, det krever ikke trolldom. Under følger noen enkle tips og råd:   Konsentrer deg om noen få sosiale medier til å begynne med. Hvilke avhenger av hvor du jobber og hva du jobber med. Twitter er et… Read More ›

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs