Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

Effektive tips for markedsføring på Facebook

23.2.2015

Med diverse endringer på Facebook er det mange markedsførere som har lurt på om det er verdt innsatsen å bruke tid på plattformen. I forhold til potensialet det ligger i hvem du kan nå (med godt innhold) er Facebook fortsatt det sosiale nettverket en bedrift bør være på. Facebook har blitt mer aktive mot bedrifter… Read More ›

Hvordan finne nøkkelord til SEO

12.2.2015

Å finne riktige nøkkelord er en grunnleggende del av enhver SEO kampanje, og må gjøres riktig for å ha god verdi for bedriften. Hovedfokuset i å finne de rette søkeordene bør være å finne nøkkelordene som skaper god konvertering. Nøkkelord er avgjørende for en søkeordkampanje enten det er for PPC eller SEO. Det viktigste for… Read More ›

Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring

4.2.2015

For å lykkes med innholdsmarkedsføring er det helt avgjørende å kjenne sin målgruppe. En god forståelse kan forme ethvert aspekt av din innholdsstrategi, fra utvikling til distribusjon. For å finne, og bli kjent med, målgruppen kan du bruke journalistens verktøy: hvem, hva, når, hvor, hvordan og hvorfor.  Hvem? Det innlysende spørsmålet for å finne målgruppen er… Read More ›

Teksting av video på nett

4.2.2015

Videomarkedsføring er populært, men har du tenkt på at en del av målgruppen din kanskje ekskluderes fra det du ønsker å formidle? Teksting av video på nett er en viktig del av det å gjøre ditt innhold tilgjengelig for alle. For å unngå å gå glipp av en hel målgruppe, og samtidig glede søkemotorene, bør du sørge for… Read More ›

Bilder og SEO

27.1.2015

Alle vet at en artikkel eller et blogginnlegg trenger et bilde som fanger leserens interesse. Å bruke riktig bilder kan holde besøkende på siden lengre og skape mer trafikk. Dessverre er det mange som ikke tenker sammenheng mellom bilder og SEO. Fordeler ved å bruke bilder som en del av innholdet Målet med innholdsmarkedsføring er… Read More ›

Pinterest for bedrifter

27.1.2015

Pinterest jobber hardt for å konkurrere med Facebook og Twitter, og de gjør en god jobb. Med nye tilbud tilrettelagt for bedrifter gjennom Pinterest for bedrifter / Pinterest for Business, er det bare å komme i gang med ”pinning”. Pinterest finnes foreløpig ikke på norsk, men kan leses på engelsk, svensk eller en del andre språk om ønskelig. Hvem… Read More ›

Trend 2015: Videomarkedsføring

23.1.2015

I takt med økning i innholdsmarkedsføring er bedrifter ute etter å forbedre kundereisen ytterligere, og videomarkedsføring er en trend som vil bli større i 2015. Å lykkes med videomarkedsføring handler om kvalitet, ikke kvantitet. Tenk strategi, interaktivitet og selvsagt, godt innhold. I Norge er det fortsatt mye å gå på innenfor feltet, så vær kreativ og… Read More ›

Skrive for sosiale medier

22.1.2015

Sosiale medier er en viktig del av enhver markedsføringsstrategi. Det krever mye tid, innsats og vedlikehold, men når det gjøres riktig, gir det en høy avkastning. Her er et lite utvalg tips fra forfatterne av boken The Art of Social Media, Guy Kawasaki og Peg Fitzpatrick.  Lag verdifullt innhold Du ønsker ikke å kaste bort andres… Read More ›

Hvordan øke søkemotorrangering

20.1.2015

Det er mye jobb å holde en nettside oppdatert til en hver tid, og det er godt mulig du bør oppdatere sidens SEO. En smart SEO (og OCDC) strategi vil hjelpe deg til å øke søkemotorrangering, og slik finner dine perfekte kunder deg. Her er tips du bør iverksette med en gang for å øke din… Read More ›

Tips til mobilvennlig epost

16.1.2015

Hver gang du sender en epost bør du være bevisst på at en stor del av dine abonnenter/følgere kommer til å åpne din beskjed på sin mobil eller nettbrett, og ikke på en laptop eller stasjonær. Det virker som om det hver uke kommer ut nye studier om omfanget av nettbruk på mobil versus laptop/stasjonær,… Read More ›