Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

I 2015 må du ha mobilvennlig nettbutikk

22.5.2015

-+*Stadig flere kunder bruker mobile enheter for å innhente informasjon om produkter før de handler. E-handelsrapporten fra Posten og Bring for 2014 viser at ca. 15 % av netthandelen i de nordiske landene foregår på mobil eller nettbrett, og dette er forventet å øke betraktelig i tiden fremover. Samtidig viser e-handelsrapporten at forbrukere i dag leter etter informasjon… Read More ›

Hvor mange prosent gjør research online før de kjøper?

4.5.2015

-+*Det finnes flere forskjellige tall på dette. Her er de viktigste: 81 % gjør research online før de gjør et vesentlig innkjøp. (Kilde: Retailing today) 94 % av Business-to-Business-innkjøpere gjør research online (Kilde: Aquity Group B2B procurement study) 84,3 % av B2B-innkjøpere sjekker bedriftens hjemmeside før de kjøper (Kilde: Aquity Group B2B procurement study) 62 %… Read More ›

Gratis bilder på nett

26.3.2015

-+*I en nettverden full av ord kan bilder skjære igjennom og komme til poenget. Finn gratis bilder på nett for stoppeffekt og for å vekke følelser. Et velvalgt bilde vil øke verdien og gi mening til kommunikasjonen du ønsker å formidle med tekst. Det finnes flere nettsteder som tilbyr gratis bilder på nett, disse kan du… Read More ›

Hvordan lage toppbilde (header) til Twitter

25.3.2015

-+*Design sier mye om en merkevarepersonlighet. Før du begynner å lage toppbilde (header) til Twitter bør du tenke over hvilken følelse du ønsker å formidle. Kom i gang ved å vurdere: Hva er bedriftens merkevarepersonlighet? Hva vil jeg promotere? Skal jeg fokusere på eksempelvis merkevarebygging, produkt  eller inspirasjon? Uansett hva du ønsker fokusere på, og om… Read More ›

Vis din Google Analytics-ekspertise på Linkedin-profilen

11.3.2015

-+*Dersom du jobber med markedsføring på nett og ikke har tatt Google Analytics Qualified Individual-eksamen er det en smart ting å gjøre. Webgruppen arrangerer kurs i Google Analytics med sertifiseringseksamen, men du kan også studere dette selv på nett. Ved å fullføre en GAIQ-eksamen sikrer du at du har kompetansen som skal til for å… Read More ›

Effektive tips for markedsføring på Facebook

23.2.2015

-+*Med diverse endringer på Facebook er det mange markedsførere som har lurt på om det er verdt innsatsen å bruke tid på plattformen. I forhold til potensialet det ligger i hvem du kan nå (med godt innhold) er Facebook fortsatt det sosiale nettverket en bedrift bør være på. Facebook har blitt mer aktive mot bedrifter… Read More ›

Hvordan finne nøkkelord til SEO

12.2.2015

-+*Å finne riktige nøkkelord er en grunnleggende del av enhver SEO kampanje, og må gjøres riktig for å ha god verdi for bedriften. Hovedfokuset i å finne de rette søkeordene bør være å finne nøkkelordene som skaper god konvertering. Nøkkelord er avgjørende for en søkeordkampanje enten det er for PPC eller SEO. Det viktigste for… Read More ›

Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring

4.2.2015

-+*For å lykkes med innholdsmarkedsføring er det helt avgjørende å kjenne sin målgruppe. En god forståelse kan forme ethvert aspekt av din innholdsstrategi, fra utvikling til distribusjon. For å finne, og bli kjent med, målgruppen kan du bruke journalistens verktøy: hvem, hva, når, hvor, hvordan og hvorfor.  Hvem? Det innlysende spørsmålet for å finne målgruppen er… Read More ›

Teksting av video på nett

4.2.2015

-+*Videomarkedsføring er populært, men har du tenkt på at en del av målgruppen din kanskje ekskluderes fra det du ønsker å formidle? Teksting av video på nett er en viktig del av det å gjøre ditt innhold tilgjengelig for alle. For å unngå å gå glipp av en hel målgruppe, og samtidig glede søkemotorene, bør du sørge for… Read More ›

Bilder og SEO

27.1.2015

-+*Alle vet at en artikkel eller et blogginnlegg trenger et bilde som fanger leserens interesse. Å bruke riktig bilder kan holde besøkende på siden lengre og skape mer trafikk. Dessverre er det mange som ikke tenker sammenheng mellom bilder og SEO. Fordeler ved å bruke bilder som en del av innholdet Målet med innholdsmarkedsføring er… Read More ›