Nettkompetanse som skaper resultater

Nyheter fra Webgruppen

Den ideelle lengden for alt innhold på nett

23.4.2014

En nyttig informasjonsgrafikk som gir deg den viktigste oversikten over ulike online kanaler:   Twitter:  Den ideelle lengden på en Tweet bør være rundt 100 tegn. Da kan den lett retweetes og kommenteres. Facebook:  Korte Facebook innlegg engasjerer mer, gjerne kortere enn 40 tegn. Google+: Google+ innlegg bør være kortere enn 60 tegn. Blogginnlegg:  Leseinteresse… Read More ›

Anleggsarbeider i Strandgata/Prinsens gate

22.4.2014

I forbindelse med utbyggingen i Bjørvika skal nabolaget vårt oppgraderes. Dronning Eufemias gate er snart ferdig, og det skal legges nye trikkelinjer i Strandgata og Prinsens gate. Arbeidet er planlagt startet 11. mai 2014, og skal pågå frem til desember. Krysset Strandgata/Prinsens gate vil bli avstengt i anleggsperioden, og adkomsten til Webgruppens lokaler vil også… Read More ›

Derfor trenger du en jevn innholdsstrøm

11.4.2014

En jevn strøm av innhold på din nettside og i dine sosiale medie-kanaler er en sentral del av din markedsføringsstrategi. Vil du lykkes med tilstedeværelsen på nett, må du gjøre det lettere for dine kunder å finne deg. Er det lite bevegelse, vil du møte på større vanskeligheter med å skaffe trafikken du trenger for… Read More ›

Har du lyst til å bygge opp ditt nettverk på LinkedIn?

11.4.2014

Selv om LinkedIn har færre brukere enn Facebok og Twitter, er det ikke til å stikke under en stol at LinkedIn trolig er det foretrukne profesjonelle sosiale mediet. Med 160 millioner månedlige brukere (!), er det stor sannsynlighet for at du kan treffe på fremtidige arbeidsgivere, -takere, kollegaer, bekjente eller potensielle samarbeidspartnere. Dersom du bruker… Read More ›

9 viktige Pinterest-verktøy

7.4.2014

Her er de 9 viktigste ekstraverktøyene for Pinterest, for deg som bruker denne morsomme kanalen som salgs- og markedsføringsverktøy: 1. Pinterest Analytics Tool Webanalyseverktøy som hjelper deg å forstå dine Pinterest-brukere. Gode trendvisninger av pins, repins, pinnere etc. 2. Pin-alerts Som Google Alerts, bare for Pinterest. Du får epost når noen pinner en av dine… Read More ›

15 minutter lang vane som kan endre din karriere

7.4.2014

Til det bedre, selvsagt. Ifølge bestselgende forfatter av Show Your Work! 10 Ways to Share Your Creativity and Get Discovered, Austin Kleon, kan du gjennom daglig å dele egenprodusert tekst i sosiale medier eller på Internett, skape noe stort for deg selv. Over tid. Leon, som nylig var en av South by Souths Wests store… Read More ›

Hva kvalifiserer til godt innhold?

24.3.2014

Man leser nyheter, blogger, Facebook-oppdateringer og ser kanskje YouTube-snutter hver dag; på vei til jobb, i arbeidstid og pause, etter jobb, etter middag og rett før dagen er omme. Men hva kvalifiserer til godt innhold?    Hva husker man av det man har lest? Husker man hvem som forfattet artikkelen, eller hvilken nettside man besøkte?… Read More ›

Twitter får facelift

17.1.2014

Twitter kommer med en oppdatering som endrer utseende på profilen din. Det nye designet åpner for at du kan gjøre profilen din mer personlig ved å legge til fargeeffekter. Twitter ønsker å få brukere til å publisere innlegg oftere. Derfor blir knappen «skriv ny melding» mer synlig. Den blir også flyttet til venstre på websiden…. Read More ›

Presentasjon fra Nettredaktørenes julegløgg

16.12.2013

Her er presentasjonen som Nina holdt om Le Web på Nettredaktørenes Julegløgg: Nina Furu oppsummerer Le Web i 3 trender, 3 nyheter og 3 anbefalinger Du kan også se alle foredragene fra Le Web på YouTube: http://www.youtube.com/leweb

Boklansering: Sjangerskriving i Digitale Kanaler

9.9.2013

Webgruppen og forlaget Cappelen Akademisk har herved gleden av å invitere til boklansering av boken «Sjangerskriving i digitale kanaler» av Nina Furu. Lanseringen skjer fredag 20. september 2013 kl 09.00 – 10.30 i Webgruppens lokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Se kart. Vi serverer en enkel frokost og det blir 45 minutter fagforedrag… Read More ›