Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

Hva kan du forvente av dine ansatte i sosiale medier?

25.6.2015

Sosiale medier bidrar til å viske ut skillet mellom jobb og privatliv. Arbeidstakere blir ofte sett på som ambassadører når de er på jobb, og gjennom sosiale medier blir denne ambassadørrollen videreført utenfor arbeidstiden. Mange deler uoppfordret jobbhendelser i sine private nettverk, mens noen arbeidsgivere oppfordrer sine ansatte til å engasjere seg i bedriftens tilstedeværelse… Read More ›

Facepile er død, leve Facebook Page Plugin

24.6.2015

Fra og med den 23. juni 2015 er det slutt på den gamle «Facepile»-plugin’en til Facebook. Du vet, den som så slik ut: I stedet lanseres en ny plugin, som har fått navnet Facebook Page Plugin:   Page Plugin profilerer jo selve siden bedre, men har tonet litt ned fokuset på personer i din vennekrets som… Read More ›

7 tips for å lykkes med Youtube for bedrifter

17.6.2015

Youtube er den nest største søkemotoren etter Google. Det er per dags dato det største sosiale nettverket for videodeling, med over en milliard unike brukere. En av grunnene til Youtubes suksess, spesielt blant yngre, er at det er en gratis plattform der brukerne kan se, dele, lagre og kommentere filmer. Brukernes engasjement på Youtube, gjør at… Read More ›

Få mer ut av Instagram med disse 3 appene

9.6.2015

InstaSize  I denne appen kan du endre størrelsen og legge inn marger og luft rundt bildene dine. Det gjør at du blant annet kan publisere bilder som er tatt på høykant, og samtidig unngå at Instagram lager et kvadratisk utsnitt av bildet ditt. Appen lar deg også lage bildetekster, og utvalget av fonter er forholdsvis… Read More ›

I 2015 må du ha mobilvennlig nettbutikk

22.5.2015

Stadig flere kunder bruker mobile enheter for å innhente informasjon om produkter før de handler. E-handelsrapporten fra Posten og Bring for 2014 viser at ca. 15 % av netthandelen i de nordiske landene foregår på mobil eller nettbrett, og dette er forventet å øke betraktelig i tiden fremover. Samtidig viser e-handelsrapporten at forbrukere i dag leter etter informasjon… Read More ›

Hvor mange prosent gjør research online før de kjøper?

4.5.2015

Det finnes flere forskjellige tall på dette. Her er de viktigste: 81 % gjør research online før de gjør et vesentlig innkjøp. (Kilde: Retailing today) 94 % av Business-to-Business-innkjøpere gjør research online (Kilde: Aquity Group B2B procurement study) 84,3 % av B2B-innkjøpere sjekker bedriftens hjemmeside før de kjøper (Kilde: Aquity Group B2B procurement study) 62 %… Read More ›

Gratis bilder på nett

26.3.2015

I en nettverden full av ord kan bilder skjære igjennom og komme til poenget. Finn gratis bilder på nett for stoppeffekt og for å vekke følelser. Et velvalgt bilde vil øke verdien og gi mening til kommunikasjonen du ønsker å formidle med tekst. Det finnes flere nettsteder som tilbyr gratis bilder på nett, disse kan du… Read More ›

Hvordan lage toppbilde (header) til Twitter

25.3.2015

Design sier mye om en merkevarepersonlighet. Før du begynner å lage toppbilde (header) til Twitter bør du tenke over hvilken følelse du ønsker å formidle. Kom i gang ved å vurdere: Hva er bedriftens merkevarepersonlighet? Hva vil jeg promotere? Skal jeg fokusere på eksempelvis merkevarebygging, produkt  eller inspirasjon? Uansett hva du ønsker fokusere på, og om… Read More ›

Vis din Google Analytics-ekspertise på Linkedin-profilen

11.3.2015

Dersom du jobber med markedsføring på nett og ikke har tatt Google Analytics Qualified Individual-eksamen er det en smart ting å gjøre. Webgruppen arrangerer kurs i Google Analytics med sertifiseringseksamen, men du kan også studere dette selv på nett. Ved å fullføre en GAIQ-eksamen sikrer du at du har kompetansen som skal til for å… Read More ›

Effektive tips for markedsføring på Facebook

23.2.2015

Med diverse endringer på Facebook er det mange markedsførere som har lurt på om det er verdt innsatsen å bruke tid på plattformen. I forhold til potensialet det ligger i hvem du kan nå (med godt innhold) er Facebook fortsatt det sosiale nettverket en bedrift bør være på. Facebook har blitt mer aktive mot bedrifter… Read More ›

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs