Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

Trend 2015: Videomarkedsføring

23.1.2015

I takt med økning i innholdsmarkedsføring er bedrifter ute etter å forbedre kundereisen ytterligere, og videomarkedsføring er en trend som vil bli større i 2015. Å lykkes med videomarkedsføring handler om kvalitet, ikke kvantitet. Tenk strategi, interaktivitet og selvsagt, godt innhold. I Norge er det fortsatt mye å gå på innenfor feltet, så vær kreativ og… Read More ›

Skrive for sosiale medier

22.1.2015

Sosiale medier er en viktig del av enhver markedsføringsstrategi. Det krever mye tid, innsats og vedlikehold, men når det gjøres riktig, gir det en høy avkastning. Her er et lite utvalg tips fra forfatterne av boken The Art of Social Media, Guy Kawasaki og Peg Fitzpatrick.  Lag verdifullt innhold Du ønsker ikke å kaste bort andres… Read More ›

Hvordan øke søkemotorrangering

20.1.2015

Det er mye jobb å holde en nettside oppdatert til en hver tid, og det er godt mulig du bør oppdatere sidens SEO. En smart SEO (og OCDC) strategi vil hjelpe deg til å øke søkemotorrangering, og slik finner dine perfekte kunder deg. Her er tips du bør iverksette med en gang for å øke din… Read More ›

Tips til mobilvennlig epost

16.1.2015

Hver gang du sender en epost bør du være bevisst på at en stor del av dine abonnenter/følgere kommer til å åpne din beskjed på sin mobil eller nettbrett, og ikke på en laptop eller stasjonær. Det virker som om det hver uke kommer ut nye studier om omfanget av nettbruk på mobil versus laptop/stasjonær,… Read More ›

Digital strategi – fokus og fremgang

13.1.2015

Digital strategi handler om de rette menneskene, prioriteringer og policy. En digital strategi er ikke som en forretningsstrategi, så inspirasjonen bør derfor heller ikke hentes herfra. Det er urealistisk å legge en digital 3-5 årsplan fordi teknologien utvikler seg så hurtig. Derfor er det også utfordrende å forutsi utgifter. En digital strategi betyr at vi… Read More ›

Webgruppen søker ny praktikant til sosiale medier

5.1.2015

Vi søker for omgående tiltredelse en ny praktikant som kan publisere på vegne av Webgruppen på Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Google Plus mm. Det er en fordel om praktikanten også kan produsere eget innhold i form av blogginnlegg, video eller lignende. Stillingen passer spesielt godt for en ung og ambisiøs content marketer, som kanskje mangler praktisk erfaring for… Read More ›

Skrive for søkemotor: 5 tips for SEO

9.12.2014

Når det du forteller en søkemotor er det samme som det folk søker på har du forstått hva SEO er. Å skrive for søkemotor er å skrive som søkeren. Tenk på hva søkemotorene ser etter; kvalitetssøk for brukerne. Moderne søkemotoroptimalisering/SEO (search engine optimization) handler om å forme et innhold som er så tiltrekkende at andre vil… Read More ›

Hvorfor er responsivt design viktig for din nettside?

5.12.2014

Responsivt design er ikke en nyhet, men det blir stadig viktigere. Et responsivt design optimaliserer brukeropplevelsen, og kan øke trafikken til din nettside. I følge TNS Gallup var det i tredje kvartal 2014, 52% som brukte mobile flater fremfor stasjonære, og det har mest sannsynlig økt ytterligere for fjerde kvartal. Hva er responsivt design (RWD: responsive web… Read More ›

Hvordan skrive god tekst for nett

2.12.2014

Som de fleste kan bekrefte er det sjelden vi leser en hel artikkel, vi skumleser. Derfor må det være enkelt å få med seg hovedpoenget. Det handler om å nå ut til både leser og søkemotor. Det viktigste først, teksten/artikkelen må: ha verdi for leseren være konsis og enkel å lese ha et godt språk/ikke… Read More ›

5 nyttige Facebook tips

1.12.2014

Sett inn en Facebook post direkte på din nettside Klikk på pilen øverst til høyre på en post. På bunnen av menyen finner du valget «Embed Post». Klikk for å få koden, den kan kopieres og limes inn i f.eks. et WordPress innlegg. Besøkende kan da like din post direkte fra din side. Tidsinnstill en post på din… Read More ›

Last_ned_kurskatalog_v_15

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs