Nettkompetanse som skaper resultater

Nyheter fra Webgruppen

Hva er Big Data og hvordan du bruker dem

25.11.2014

Big Data er begrepet vi bruker for å forklare den økende mengden digitale data, både ustrukturerte og strukturerte, som ligger tilgjengelig i tabeller eller databaser. Dataene kan trekkes ut av for eksempel sosiale medier, webkameraer, bildedatabaser, produktsporing, satellittbilder, trafikkoptimalisering, seismiske data eller kundedatabaser. Analyse er nøkkelen Big Data kan vise seg å være like viktig… Read More ›

Grunnlag for å lykkes med markedsføring på nett

21.11.2014

En allsidig markedsføring på nett er god merkevarebygging, og trenger ikke å koste mange penger. Nettet åpner for at ”alle” kan markedsføre sitt merke/sine tjenester. Selvsagt krever det en innsats, men med så mange gratis webløsninger er det ingen grunn til at ikke du også skal bli synlig på nett. Det gjelder å ta vare… Read More ›

Markedsfør på Facebook med grupper

20.11.2014

Du har sannsynligvis allerede en Facebookside som brukes som markedsføringskanal eller til merkevarebygging. Men har du vurdert Facebook-grupper? Gruppe-muligheten tillater oss å skape produktive, varige nettverk, og det genererer synlighet til firmaet vårt. Her er tips til hvordan du kan bruke Facebook-grupper til markedsføring/merkevarebygging: 1.Bli medlem i andres grupper Istedenfor å søke på “hvordan lager jeg… Read More ›

Hvordan drive epostmarkedsføring

18.11.2014

I veksten av sosiale medier og andre markedsstrategier har mange hevdet at epostmarkedsføringen er død, eller i alle fall utryddingstruet. Men det stemmer ikke, epostmarkedsføring en av de mest praktiske og kostnadseffektive metodene vi kan bruke til å utvikle og vedlikeholde forholdet mellom et merke og en kunde. Vi må bare tenke nytt og tilpasse… Read More ›

Hvordan bruke gode # hashtags på Instagram

12.11.2014

Måten du benytter hashtags/emneord på kan ha stor innvirkning på hvordan du når ut, og til hvem. Det mest brukte ordet på Instagram er #love, det er knyttet til over 600 000 000 bilder. Det betyr at dersom du bruker dette kommer det opp i søket, men sekunder etter erstattes det av nye bilder som… Read More ›

6 tips for for å komme i gang med content marketing

5.11.2014

Innholdsmarkedsføring er ikke bare en trend, det er verdifull markedsføring. Tenk på å skape nyttig innhold, som også engasjerer. Her er noen tips på hvordan du kan skape godt innhold: 1. Skriv for din målgruppe og vær relevant Snakk med dem, ikke bare til dem. Bruk ordet «du», når du kan, og ha alltid deres… Read More ›

Ni tips til hvordan DU lager en god nettside

21.10.2014

Det finnes ingen magisk oppskrift på den perfekte nettsiden. MEN, det finnes helt klart noen ingredienser du bør ha for hånden når du arbeider med din. Her er en liste med ni tips til hvordan du lager en god nettside: Tenk på hurtighet – nettsiden bør være rask. Lite er mer irriterende for brukeren enn… Read More ›

Webgruppen søker ny praktikant i content marketing

20.10.2014

Vi søker for omgående tiltredelse en ny praktikant som kan drive content marketing på vegne av Webgruppen. Dette omfatter å skrive blogginnlegg og dele disse i sosiale medier, samt å lage annet innhold til Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Google Plus mm for oss. Stillingen passer spesielt godt for en ung og ambisiøs content marketer, som… Read More ›

Slik gjør du suksess med kampanjer i sosiale medier

15.10.2014

Lurer du på hvorfor noen kampanjer i sosiale medier genererer mer engasjement enn andre? Glen Kosaka – ekspert på sosiale medier – vet hvorfor. Vi tar utgangspunkt i hans oppskrift til suksess og oppsummerer den i fem enkle punkter – husk disse når du kommuniserer din neste kampanje: Kommuniser at det haster – sett en deadline…. Read More ›

Økende etterspørsel etter sosiale medier-eksperter

22.8.2014

For kun få år siden var Facebook-surfing i arbeidstiden en kardinalsynd. I dag vil imidlertid evnen til å orientere seg i sosiale medier vitne om ansatte som evner å ta i bruk nye digitale kanaler og som følger med i tiden. Sosiale medier anses som svært viktige markedsførinskanaler, og bedriftenes sjefer er på stadig jakt… Read More ›

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs