Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

Vinn mikro-øyeblikkene («micro moments»)

17.12.2015

Mikroøyeblikkene er alle de små øyeblikkene der du har en sjanse til å påvirke din kunde positivt. Noen eksempler er: Når kunden kommer inn på websiden din (hvordan ser den ut på mobil?) Når kunden får en epost fra deg i innboksen sin (hva står i avsender-/emnefelt?) Når kunden får en av dine poster i… Read More ›

Hvor mange bruker forskjellige sosiale medier i Norge?

26.11.2015

Svaret på det er ganske enkelt; Ipsos MMI har en egen side hvor dette fremgår kvartal for kvartal. Denne siden finner du her: Ipsos MMI Social Media Tracker Det er alltid interessant å følge med på hvordan de forskjellige kanalene utvikler seg. Når du ser på tallene, så legg også merke til hvordan bruksmønsteret er… Read More ›

Hvordan få flere til å se innleggene dine på Facebook?

24.11.2015

Syns du at du når ut til for få når du legger ut poster på firmasiden på Facebook? Det stemmer nok, for typisk når man gjerne ut til bare ca 10 % av de likerne man har med et innlegg, men tallet varierer veldig fra innlegg til innlegg. Forklaringen på dette er den algoritmen som… Read More ›

Tre trender for verdens beste intranett

8.10.2015

Hvert år kårer Nielsen Norman Group verdens 10 beste intranett. Foruten å formidle massevis av gode eksempler i sin omfattende rapport, så nevner de også de viktigste trendene for året. De tre av disse som vi opplever som de sterkeste og viktigste er som følger: Personalisering av innhold Deviseuavhengighet Sosial funksjonalitet Nina snakker litt mer utdypende… Read More ›

Hva slags facebookoppdateringer bør du lage?

9.9.2015

Når ca. 3.2 millioner nordmenn er på Facebook, og 81 % av disse bruker det minst en gang om dagen, gir det gode muligheter for å drive målrettet markedsføring. Bedrifter som markedsfører seg på Facebook bør derfor stille seg spørsmålet om hvordan de skal klare å nå ut til sin målgruppe. Det er nemlig ikke… Read More ›

Slik bygger du bedriftens digitale mediehus

7.9.2015

Lurer du på hva slags kompetanse og organisering bedriften nå trenger for å drive markedsføring i en digital verden? – Her er modellen på hvordan du bygger det digitale mediehuset i din bedrift. Markedsføring har endret seg dramatisk de siste årene. Kort forklart består mye av endringen i at vi nå i svært større utstrekning… Read More ›

Hva kan du forvente av dine ansatte i sosiale medier?

25.6.2015

Sosiale medier bidrar til å viske ut skillet mellom jobb og privatliv. Arbeidstakere blir ofte sett på som ambassadører når de er på jobb, og gjennom sosiale medier blir denne ambassadørrollen videreført utenfor arbeidstiden. Mange deler uoppfordret jobbhendelser i sine private nettverk, mens noen arbeidsgivere oppfordrer sine ansatte til å engasjere seg i bedriftens tilstedeværelse… Read More ›

Facepile er død, leve Facebook Page Plugin

24.6.2015

Fra og med den 23. juni 2015 er det slutt på den gamle «Facepile»-plugin’en til Facebook. Du vet, den som så slik ut: I stedet lanseres en ny plugin, som har fått navnet Facebook Page Plugin:   Page Plugin profilerer jo selve siden bedre, men har tonet litt ned fokuset på personer i din vennekrets som… Read More ›

7 tips for å lykkes med Youtube for bedrifter

17.6.2015

Youtube er den nest største søkemotoren etter Google. Det er per dags dato det største sosiale nettverket for videodeling, med over en milliard unike brukere. En av grunnene til Youtubes suksess, spesielt blant yngre, er at det er en gratis plattform der brukerne kan se, dele, lagre og kommentere filmer. Brukernes engasjement på Youtube, gjør at… Read More ›

Få mer ut av Instagram med disse 3 appene

9.6.2015

InstaSize  I denne appen kan du endre størrelsen og legge inn marger og luft rundt bildene dine. Det gjør at du blant annet kan publisere bilder som er tatt på høykant, og samtidig unngå at Instagram lager et kvadratisk utsnitt av bildet ditt. Appen lar deg også lage bildetekster, og utvalget av fonter er forholdsvis… Read More ›

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs