Nettkompetanse som skaper resultater

Nyheter fra Webgruppen

Skrive for søkemotor: 5 tips for SEO

9.12.2014

Når det du forteller en søkemotor er det samme som det folk søker på har du forstått hva SEO er. Å skrive for søkemotor er å skrive som søkeren. Tenk på hva søkemotorene ser etter; kvalitetssøk for brukerne. Moderne søkemotoroptimalisering/SEO (search engine optimization) handler om å forme et innhold som er så tiltrekkende at andre vil… Read More ›

Hvorfor er responsivt design viktig for din nettside?

5.12.2014

Responsivt design er ikke en nyhet, men det blir stadig viktigere. Et responsivt design optimaliserer brukeropplevelsen, og kan øke trafikken til din nettside. I følge TNS Gallup var det i tredje kvartal 2014, 52% som brukte mobile flater fremfor stasjonære, og det har mest sannsynlig økt ytterligere for fjerde kvartal. Hva er responsivt design (RWD: responsive web… Read More ›

Hvordan skrive god tekst for nett

2.12.2014

Som de fleste kan bekrefte er det sjelden vi leser en hel artikkel, vi skumleser. Derfor må det være enkelt å få med seg hovedpoenget. Det handler om å nå ut til både leser og søkemotor. Det viktigste først, teksten/artikkelen må: ha verdi for leseren være konsis og enkel å lese ha et godt språk/ikke… Read More ›

5 nyttige Facebook tips

1.12.2014

Sett inn en Facebook post direkte på din nettside Klikk på pilen øverst til høyre på en post. På bunnen av menyen finner du valget «Embed Post». Klikk for å få koden, den kan kopieres og limes inn i f.eks. et WordPress innlegg. Besøkende kan da like din post direkte fra din side. Tidsinnstill en post på din… Read More ›

Nettredaktørenes julegløgg m/minikurs og overraskelser

29.11.2014

Beklager, dette arrangementet er nå fulltegnet. Vi håper at du vil komme til oss og drikke julegløgg onsdag 17. desember kl 13-15. Vi serverer god gløgg, hyggelig mingling og litt nyttig faglig påfyll i form av gratis minikurs med Nina: Slik setter du opp din innholdsplan for 2015 Gratis verktøy for å sette opp og administrere… Read More ›

Fremtidens markedsføring: Sertifisering i Digital Marketing

27.11.2014

I et utfordrende og fremtidsrettet mediemarked er det nå enda viktigere med relevant kunnskap. Vi må stadig oppdatere oss på nye trender, verktøy og løsninger for å bevare/skape et konkurransedyktig fortrinn. Nytt i Norge Som første og eneste i Norge tilbyr Webgruppen i samarbeid med Digital Marketing Institute et kurs i Digital Marketing. Etter bestått… Read More ›

Tips til bruk av Snapchat som verktøy i markedsføring

27.11.2014

Hva er Snapchat? Snapchat er en gratis mobil fotomeldingsapp som lar deg ta bilder og lage video, kjent som ”snaps”. Disse snaps kan sendes til brukere du har lagt til/som har lagt deg til i maks 10 sekunder. Det betyr altså at en bruker kun kan se din snap i 10 sekunder eller mindre, så… Read More ›

Snapchat som personlig markedsføring

27.11.2014

Selv om mange fortsatt tenker ”Jeg forstår ikke Snapchat helt, jeg”, og det ikke er for alle, så er det absolutt et verdifullt verktøy for en markedsfører som tør å prøve seg på en av medieverdens mange ”døgnfluer”. I følge Comcore så forbigikk Youtube Google med 1 milliard søk i USA i august 2009. Det beviser… Read More ›

Hva er Big Data og hvordan du bruker dem

25.11.2014

Big Data er begrepet vi bruker for å forklare den økende mengden digitale data, både ustrukturerte og strukturerte, som ligger tilgjengelig i tabeller eller databaser. Dataene kan trekkes ut av for eksempel sosiale medier, webkameraer, bildedatabaser, produktsporing, satellittbilder, trafikkoptimalisering, seismiske data eller kundedatabaser. Analyse er nøkkelen Big Data kan vise seg å være like viktig… Read More ›

Grunnlag for å lykkes med markedsføring på nett

21.11.2014

En allsidig markedsføring på nett er god merkevarebygging, og trenger ikke å koste mange penger. Nettet åpner for at ”alle” kan markedsføre sitt merke/sine tjenester. Selvsagt krever det en innsats, men med så mange gratis webløsninger er det ingen grunn til at ikke du også skal bli synlig på nett. Det gjelder å ta vare… Read More ›

Last_ned_kurskatalog_h_14_02

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs