Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

Slik kan bedrifter bruke Instagram

9.5.2016

Hvordan kan bedrifter bruke Instagram til markedsføring? Har har du fem kjappe tips til hvordan bedriften du jobber i kan bruke Instagram på en smart måte. Instagram er et av de mest populære sosiale mediene i Norge. Tall fra Ipsos MMI viser at det nå er mer enn 1,6 millioner Instagram-brukere i Norge. Men hvordan… Read More ›

Målgruppesegmentering på Instagram

20.4.2016

I forrige innlegg forklarte vi hvordan man kjøper annonser på Instagram. Jeg vil anbefale å lese gjennom det innlegget først, for å være sikker på at du har alt i orden for å komme i gang med annonsering på Instagram. Annonser på Instagram har du helt sikkert lagt merke til i din egen nyhetsfeed. Annonsene… Read More ›

Hvordan nå ut til potensielle kunder gjennom Facebook?

5.4.2016

Som en bedrift er det viktig å være synlig på Facebook. God synlighet vil i denne sammenhengen si at de kundene du ønsker å nå ut til, fanger opp det du skriver og forstår ditt budskap. Sosiale medier blir bare mer og mer viktig for markedsføringen av din bedrift, og da er blant annet Facebook… Read More ›

Vinn mikro-øyeblikkene («micro moments»)

17.12.2015

Mikroøyeblikkene er alle de små øyeblikkene der du har en sjanse til å påvirke din kunde positivt. Noen eksempler er: Når kunden kommer inn på websiden din (hvordan ser den ut på mobil?) Når kunden får en epost fra deg i innboksen sin (hva står i avsender-/emnefelt?) Når kunden får en av dine poster i… Read More ›

Hvor mange bruker forskjellige sosiale medier i Norge?

26.11.2015

Svaret på det er ganske enkelt; Ipsos MMI har en egen side hvor dette fremgår kvartal for kvartal. Denne siden finner du her: Ipsos MMI Social Media Tracker Det er alltid interessant å følge med på hvordan de forskjellige kanalene utvikler seg. Når du ser på tallene, så legg også merke til hvordan bruksmønsteret er… Read More ›

Hvordan få flere til å se innleggene dine på Facebook?

24.11.2015

Syns du at du når ut til for få når du legger ut poster på firmasiden på Facebook? Det stemmer nok, for typisk når man gjerne ut til bare ca 10 % av de likerne man har med et innlegg, men tallet varierer veldig fra innlegg til innlegg. Forklaringen på dette er den algoritmen som… Read More ›

Tre trender for verdens beste intranett

8.10.2015

Hvert år kårer Nielsen Norman Group verdens 10 beste intranett. Foruten å formidle massevis av gode eksempler i sin omfattende rapport, så nevner de også de viktigste trendene for året. De tre av disse som vi opplever som de sterkeste og viktigste er som følger: Personalisering av innhold Deviseuavhengighet Sosial funksjonalitet Nina snakker litt mer utdypende… Read More ›

Hva slags facebookoppdateringer bør du lage?

9.9.2015

Når ca. 3.2 millioner nordmenn er på Facebook, og 81 % av disse bruker det minst en gang om dagen, gir det gode muligheter for å drive målrettet markedsføring. Bedrifter som markedsfører seg på Facebook bør derfor stille seg spørsmålet om hvordan de skal klare å nå ut til sin målgruppe. Det er nemlig ikke… Read More ›

Slik bygger du bedriftens digitale mediehus

7.9.2015

Lurer du på hva slags kompetanse og organisering bedriften nå trenger for å drive markedsføring i en digital verden? – Her er modellen på hvordan du bygger det digitale mediehuset i din bedrift. Markedsføring har endret seg dramatisk de siste årene. Kort forklart består mye av endringen i at vi nå i svært større utstrekning… Read More ›

Hva kan du forvente av dine ansatte i sosiale medier?

25.6.2015

Sosiale medier bidrar til å viske ut skillet mellom jobb og privatliv. Arbeidstakere blir ofte sett på som ambassadører når de er på jobb, og gjennom sosiale medier blir denne ambassadørrollen videreført utenfor arbeidstiden. Mange deler uoppfordret jobbhendelser i sine private nettverk, mens noen arbeidsgivere oppfordrer sine ansatte til å engasjere seg i bedriftens tilstedeværelse… Read More ›