Nettkompetanse som skaper resultater

Kursledere

Nina Furu

Nina er en veteran innen norsk internett-kommunikasjon. Med bakgrunn som nettredaktør for flere magasiner og portaler, startet hun Nettredaktørskolen i 2003 og har drevet den siden. Nina er partner i Webgruppen, og en kjent og kjær kursleder og foredragsholder i inn- og utland. Hun er også styreleder i Webforum Norge, sitter i en rekke juryer og utvalg, og har skrevet flere av fagbøkene om webkommunikasjon og sosiale medier som benyttes på norske høyskoler.

 

Jakob Thyness

Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Han har vært aktiv i flere faggrupper i organisasjonen Grafill og i Dataforeningens Faggruppe for Brukervennlige IT-systemer, som han også ledet. Internasjonalt er Jakob Thyness kjent som mannen bak designretningen «Dirty Design».

 

Roar Eriksen

Roar_150_150Roar Eriksen har fartstid bl.a. fra Google, og regnes som Norges fremste ekspert og en av de aller beste i Europa på området digital synlighet. Han har sikret en rekke norske virksomheter gode, organiske oppføringer på Google, og har rådgitt på nasjonalt nivå i en årrekke. I tillegg er han en morsom og lærerik foredragsholder, som er tydelig og forståelig også for tilhørere uten teknisk bakgrunn.

 

Magne Uppman

Magne_150_150Magne Uppman regnes i fagmiljøene som Norges kanskje aller fremste ekspert på Google Adwords. Han har tidligere vært daglig leder og gründer i Qualité Search Marketing, markedssjef i FINN.no og jobbet med søk for noen av Europas største nettsteder gjennom Schibsted. I dag er han Administrerende Direktør i iProspect.

 

Karl-Philip Lund

Karl_Philip_150_150Karl Philip Lund regnes som en av de alle tyngste ekspertene på netthandel i Norge. Han har fartstid fra selskaper som Hurtigruten og Norwegian, og har også bakgrunn fra leverandørsiden innen netthandel. I dag er han online manager i EnklereLiv AS, og en mye brukt foredragsholder i inn- og utland.

 

Eivind Savio

Eivind_150_150Eivind Savio har utdannelse fra BI og mange års erfaring som webanalytiker og søkemotormarkedsfører. Han har arbeidet med testing, optimalisering og analyse for bl.a. Tele2, Norwegian og Statens Pensjonskasse, og er nå rådgiver i Halogen. Eivind Savio regnes som en av landets absolutt fremste fagfolk innen området webanalyse.

 

 

last nedAlf-Tore Meling

Alf Tore Meling er spesialist på sosiale medier i offentlig sektor og bidrar gjennom sitt kommunikasjonsrådgivningsbyrå – I all offentlighet - til at virksomheter innen offentlig sektor bruker sosiale medier som en profesjonell og målrettet del av den helhetlige kommunikasjonsmiksen. Alf Tore Meling er medforfatter av bøkene Sosiale medier i all offentlighet (2011) og Krisekommunikasjon 2.0 (2012) samt medforfatter av KS sitt Veikart for sosiale medier i kommune-Norge (2012).

 

Jon Wessel-Aas

Jon Wessel-Aas er advokat og partner i Bing Hodneland advokatselskap. Han arbeider særlig med blant annet medierett – herunder ytringsfrihet, personvern og opphavsrett, og han har mange års erfaring som advokat for Norges største mediebedrifter. Han har publisert en rekke fagartikler og bøker innenfor disse temaene. Hans arbeidsfelt omfatter også sosiale medier, der han rådgir både offentlige og private virksomheter.

 

Annette Kallevig

Annette er en meget erfaren webmarkedsfører med fartstid fra reklamebyråer både i Norge og i New York. Hun driver nå byrået WebROI i Oslo, som spesialiserer seg på LEAN markedsføring der tiltak løpende justeres etter erfaring og målbare resultater. Hennes faglige spesialitet er ROI-vurdering, kommunikasjon, markedsføring og strategi i sosiale medier.

 

Robert Bekkesletten

Robert_150_150Robert er profesjonell nettverksbygger og rådgiver innen salgs- og lederutvikling i Sekundant AS. Han hjelper bedrifter til å løfte salget gjennom å utvikle ledere og selgere til å prestere bedre. Han bruker Linkedin som en arena for b2b-nettverking, salg av tjenester, produkter og budskap, og har en unik evne til å engasjere og formidle rundt denne kanalen.

 

Vincent Hasselgård

Vincent_150_150Vincent har jobbet som webdesigner, kreativ leder og daglig leder i Aktiv I Oslo.no fra 2005 frem til høsten 2010. I dag jobber han freelance med grafisk design og web ved siden av å studere på WSOC. Høsten 2011 var Vincent med på kanskje Norges største WordPress-utviklingsprosjekt; å bygge et CMS basert på WordPress for aktivioslo.no

 

Håvard Kvinnesland

Havard_150_150Håvard Kvinnesland er fagansvarlig for elektronisk kommunikasjon i Bring Dialog, og har jobbet med CRM, kundedialoger og markedsføring siden 2006. Håvard har systemteknisk bakgrunn, en brennende entusiasme for teknologi og solid innsikt i epost-teknologi og spamfiltrering.

 

 

Verene Koller

Verene KollerVerene S. Koller er utdannet webdesigner, og har lang erfaring med bruk og vedlikehold av websider. Allerede i 1996 programmerte hun sin første webside, og har siden hatt lidenskap for mediet og hvordan formidle informasjon gjennom det. Verene jobber i Møller Bil som webredaktør, og har vært med på oppbygningen av flere websider innenfor Møllerkonsernet.

Anne Murstad

AnneAnne har de siste 8 årene jobbet med salg via digitale kanaler. Hun har over 20 års erfaring fra ulike salgs- og kundeservice-avdelinger for bl.a. Braathens, British Airways, Eurocard og SEB. I 2005 startet hun opp nettbutikken fess.no, som vant ” Årets Nykommer 2006” . Etter hvert solgte hun seg ut av nettbutikken og begynte i Posten Norge. Der har hun bl.a. jobbet med å utvikle Bring sine nettsider og lage helt nye kundeløsninger som mybring.com og Bring sin nordiske booking-løsning.

 

Eivind Lund

Eivind_lundEivind Lund er konsulent i digitalbyrået Netlife Research. Han jobber mest med digital strategi og innhold, og har vært nettredaktør for store nettsteder både i offentlig og privat sektor. Eivind har kurset flere hundre mennesker i webkommunikasjon, og er en engasjerende og inspirerende foredragsholder.

 

Agnete Tøien Pedersen

Agnete_TPAgnete er Head of SEO («Search Engine Optimization») i iProspect, har en mastergrad fra NTNU i 2005, og har jobbet innen webkommunikasjon og SEO siden 2003. Agnete jobber med søkemotoroptimalisering for store merkevarer nasjonalt og internasjonalt, og har vært medansvarlig for flere priser, både på Gulltaggen og Anfo Effekt. Agnete holder foredrag og kurs innen SEO i flere fora. Hun er også styreleder i bransjeorganisasjonen Bra Søk, som jobber for å fremme etisk søkemotormarkedsføring.

 

Andreas Andersen

Andreas-Andersen2Andreas er en erfaren kommunikatør som har jobbbet med formidling i over 10 år, som researcher, journalist og kommunikasjonsrådgiver. Han har bygget og vært nettredaktør for en rekke nettsteder, blogget aktivt siden 2004 og vært gjesteskribent i flere nettmedier. Til daglig er han Senior Associate i det nordiske kommunikasjonsbyrået JKL.