Søkermotoroptimalisering (SEO) i tre enkle steg

Selv om du har etablert en nettside, vil den ikke nødvendigvis dukke opp øverst på trefflista når noen søker etter relevante nøkkelord på Google. For å øke synligheten er det viktig at du lager SEO-vennlig innhold. Her er en oppskrift i tre enkle steg:

SEO

1. Skap synlighet som er relevant for din bedrift. Selger du eksempelvis reiser til Maldivene, kan du forsøke å bygge opp synlighet rundt nøkkelordene drømmereise, paradis eller romantisk ferie Du kan eventuelt bygge opp synlighet rundt nøkkelord mer konkret knyttet til salg; kjøp billig, romantisk ferie nå.

2. Bruk nøkkelordene konsekvent og gjennomgående i tekster på nettsiden. Når du har funnet ut hvilke nøkkelord du vil skape synlighet rundt, er det viktig at disse brukes ofte, og riktig. Du vil at Google (eller andre søkermotorer) skal oppfatte ditt innhold som mest relevant når noen andre søker etter de utvalgte nøkkelord. Men husk å beholde en flyt i tekstene du skriver. Ikke overdriv! Folk skal ikke reagere på at ett ord er brukt for ofte i tekstene.

3. Lenk dine sider til andre relevante sider. Gjennom å lenke til andre nettsider med relevant innhold, vil din SEO styrkes. Kanskje vil andre sider lenke tilbake til din. Heller ikke undervurder sosiale medier. Publiser lenker til din nettside på dine sosiale medier-plattformer!

Webgruppen holder kurs i salg og markedsføring.


Kilde: Socialmediatoday.

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316