3 feller du kan gå i med hashtagger

Hashtagger (#) er ment å samle relevant innhold i ulike emner. Men plutselig omfatter emneknaggen utilsiktede treff; hashtaggen har blitt til en æsjtag. 

Hashtaggen ble først skapt av Twitters egne brukere. Siden har den spredt seg til andre sosiale medier og blitt en del av bedrifters markedsstrategier. Selv i ansikt til ansikt-kommunikasjon kan noen plutselig rope “hashtag”. Emneknagger er overalt. #. De er ganske geniale, når de brukes riktig.

hashtagging

Det hender en potensielt (eventuelt en tidligere) god emneknagg blir dårlig. Plutselig gir den irrelevante og spam-lignende treff. Du kan sørge for at du ikke bidrar til å ødelegge hashtaggen ved å unngå følgende feller:

# felle 1: (Ikke) bruk populære, men irrelevante, hashtagger. Ikke #markedsføring hvis innholdet ditt ikke er relevant for markedsføringemnet. Det kan både irritere og ødelegge. Denne formen for æsjtagging er den verste.

# felle 2: (Ikke) bruk lange hashtagger. De er vanskelige å huske og lite inspirerende for andre å ta i bruk.

# felle 3: (Ikke) bruk for mange hashtagger samtidig. #Slike #Oppdateringer #Ser #Ikke #Fine #Ut. Dessuten blir hele meningen bak bruken borte.

Det finnes en haug med gode emneknagger der ute. Ikke vær redd for å bruke dem. Bare bruk dem riktig.

Lær mer om hva man bør og ikke bør gjøre på nett og i sosiale medier.

Webgruppen tilbyr kurs i sosiale medier. 

 

Kilde: Socialmediatoday

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316