Slik lager du innhold som sprer seg på nett

Viralt innhold  – videoer, bloggposter, bilder eller lignende som blir megapopulære gjennom deling i sosiale medier – er blant det siste store innen markedsføring. Hvorfor spres noe innhold mens annet blir ignorert?

viral.digital

Ifølge Daniel Chioco, skribent i Socialmediatoday, ligger suksessen i å vekke spredningsgleden hos folk. Blir ikke innholdet spredt, kan det heller ikke bli viralt.

Slik lager du innhold som spres på nett:

  1. Finn på noe uventet og originalt. Dette er kanskje det viktigste, og samtidig det vanskeligste, punktet. Tenk Ylvis med The Fox; uventet og originalt. Forutsigbart og dagligdags innhold spres sjeldent.
  2. Implementer “smittsomme” elementer.  Triggerord er smittsomme. Det er ord som klinger godt og ruller fint på tunga.
  3. Vekk  følelser. Blir publikum lykkelig eller trist, er sannsynligheten for at de sprer innholdet større.
  4. Introduser innholdet for opinionsledere.  En opinionsleder er gjerne tidlig ute med å utforske nyheter innen sitt interesseområde og har samtidig evnen til å påvirke sitt nærmiljø.

Ingen grunn til at ikke nettopp DU skal gjøre suksess med viralt innhold. Lykke til!

Webgruppen tilbyr kurs i salg og markedsføring på nett

Kilde: Socialmediatoday

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316