4 grunner til å bli hos Facebook

Irriterer du deg over endringene i Facebook? Vurderer du videre å legge ned hele greia? – Ikke gjør det, sier kommunikasjon- og markedspesialist Hannah Forbes-George. Her er fire gode grunner:

  1. Du har arbeidet så hardt, innstendig og lenge. Du har stilt spørsmål til dine følgere, deltatt i diskusjoner med fans og samlet inn verdifulle meninger. Ikke kast bort det!
  2. Dine kunder og potensielle følgere forventer at du skal ha en Facebook-side og at du skal komme med regelmessige oppdateringer. Hvem er det som ikke er på Facebook i dag, liksom?
  3. Du vil ikke plutselig forsvinne fra radaren til nåværende fans.
  4. Facebook-annonsering er verdt pengene! Få andre kanaler gir deg muligheten til å målrette kommunikasjonen din i like stor grad. Her kan kjønn, yrke, tidligere yrke, alder og interesser brukes som filtre

Ergo: Du har brukt år og engasjement på å bygge opp følgere, fans og kunder for din bedrift eller etat på Facebook. Ta godt vare på resultatet. Plei og vedlikehold.

Det er et spørsmål om hvor mye tid og penger du skal bruke – ikke om du skal bruke tid, penger og engasjement!

Facebook.like

Webgruppen har kurs i salg og markedsføring på nett og i sosiale medier

Kilde: Socialmediatoday

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316