5 typer illustrasjoner som øker engasjement i sosiale medier

Har du vanskeligheter med å finne passende illustrasjoner til dine saker? Du er ikke alene. Heldigvis finnes det noen regler du bør ha i mente når det skriftlige skal illustreres. Her er fem av de viktigste:

  1. Produktillustrasjon: Dersom du selger et produkt, er dette kanskje selvsagt. Men du vil bli overrasket over hvor mange bedrifter som dropper å illustrere tekstene med sine mest kjente merkevarer.
  2. Gruppebilde i uformelle omgivelser: Bilder av deg, dine kollegaer og samarbeidspartnere i mindre formelle omgivelser har potensiale til å generere stort engasjement i sosiale medier. Du får muligheten til å vise hvordan dere faktisk har det. Samtidig kan relasjonen mellom deg og publikum bli sterkere.
  3. Bak scenen-bilder: Ta publikum med på  en reise på hva som foregår, men som de vanligvis ikke får se. Du kan vise hvordan produktene lages eller by på noen fun facts? I likhet med gruppebilder i uformelle omgivelser, gir bak scenen-bilder publikum til å bli mer kjent med deg og din bedrift.
  4. Spontane bilder: Det morsomme med sosiale medier er jo nettopp at man kan nå ut til publikum raskt og enkelt. Skal du oppdatere statusen din, kan et spontant bilde funke fint.
  5. Kollasj: Ett bilde er verdt 1000 ord. Selv om verdien kanskje ikke mangedobles ved bruk av kollasjer, er det ingen tvil om at flere illustrasjoner sammen øker effekten.

Vil du lære mer? – Webgruppen tilbyr kurs i sosiale medier. 

 

ansatte.webgruppen
To av Webgruppens kursholdere

Kilde: Mashable.com

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316