Skriv fengende tekster til web og intranett - kurs

Dette er kurset for deg som skriver nyhets- og informasjonstekster  til web og intranett. Her lærer du praktiske og konkrete grep for å gjøre tekstene mer fengende og interessante.

Tekstene på websiden eller intranettet er viktige for å sørge for at kunder og kollegaer er informerte og oppdaterte om hva som skjer hos deg til enhver tid.

Men bedriftsbasert journalistikk og tekstforfatting har noen utfordringer som dagspresse og reklamebransje ikke har. Internjournalister må ofte ta utgangspunkt i ganske tørre og trauste saker, og trenger å gjøre disse mer interessante og fengende for leserne.

Dette er et kurs som adresserer nettopp dette. Her lærer du grep for å vekke interesse, tips for billedlegging og formatering, og ikke minst det å understøtte internkulturen og narrativet med de rette virkemidlene.

Kurset dekker blant annet:

Den store historien

  • Hva er bedriftens overordnede fortellinger og verdier?
  • Hvordan kan disse nedfelles i enkeltartikler og enkelthistorier?
  • Hvordan få all kommunikasjon til å dra i samme retning?

Finne og velge de beste sakene

  • Hvordan drive aktiv storyfinding i en bedrift.
  • Hvilke saker egner seg best?
  • Når og hvordan er det best å publisere?

Hvordan gjøre saker mer interessante?

  • Hva er det som gjør en sak interessant for leserne?
  • Utvalg og prioritering av innholdselementer
  • “Tabloidiseringsskolen” (du bestemmer selvfølgelig selv hvor langt du vil gå)

Brødtekst og informasjonsformidling

  • Hvordan sørge for at bruker får med seg så mye som mulig av det som står?
  • Hvordan gjøre faktainformasjon mer interessant?
  • Hva gjør at lesere husker og kan gjengi en tekst?

Design innholdet bedre

  • Hvordan skrive for hurtiglesning
  • Smart bruk av designgrep og visuelle effekter
  • Strategisk bildelegging

Etter dette kurset skal du være i stand til å skrive mer interessante, fengende og minneverdige saker for din webside eller intranett.

Du sikrer deg en plass på kurset ved å melde deg på en passende kursdato under:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne lage saker som er mer fengende, interessante og minneverdige for din virksomhets webside og/eller  intranett.

Sagt om dette kurset av tidligere deltakere:

“Et veldig bra og inspirerende kurs – en skikkelig kreativitetsboost!”

“Et godt og nyttig kurs for web-redaktører. Anbefales!”

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Anbefalte nettressurser
  • “Tabloidiseringsskalaen” med trinnene i det å gjøre en sak mer tabloid
  • Lister over ord som skaper klikk

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316