Webanalyse og forbedringskultur - kurs

Lær mer om webanalyse, og hvordan det å forstå brukeropplevelse kan hjelpe deg å etablere en forbedringskultur i virksomheten.

Webanalyse gir svar på konkrete spørsmål om sidene dine, blant annet disse:

  • Hvor gode er sidene egentlig?
  • Hvor fornøyde er brukerne?
  • Hvilke sider fungerer best?
  • Hvor kommer brukerne fra?
  • Hvor gir brukerne opp?
  • Hvor godt fungerer kjøpstransaksjoner og overtalelsestrakter?

I dette kurset ser vi på hvilke muligheter du har til å måle og monitorere forskjellige nøkkel-parametre, og hvordan du kan bruke dette til å etablere en forbedringskultur i din virksomhet.

Kurset dekker blant annet:

Hva er webanalyse?

  • Hvorfor er det viktig å måle?
  • Hvilke forskjellige verktøy finnes?
  • Hvilke tilbakemeldinger trenger du tilgang til?

Plattformer og verktøy

  • Google Analytics 4 og alternativer
  • Siteimprove, Monsido og alternativer
  • Looker studio (tidligere Google Data Studio)

Kvalitetssikring

  • Hvilke målparametre er det viktig å følge med på?
  • Hastighet og brukeropplevelse
  • Hvordan kvantifisere framdrift og forbedring

Tilgjengelighet

  • Tilpasninger til Universell Utforming
  • Samtykker og tilgjengelighet
  • Hva er faresignaler og røde flagg?

Forbedringskulturen

  • Hvordan kan du kvantifisere hvilken verdi nettstedet skaper for virksomheten?
  • Hvordan forbedre nettstedet med utgangspunkt i dette?
  • Relevante parametre for intern rapportering

Dette kurset er en del av Nettredaktørskolen.

Sikre deg en plass på høstens kull ved å melde deg på nedenfor:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne bruke forskjellige analyseverktøy til å forstå din målgruppe bedre og til å lage bedre og mer treffsikkert innhold.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.
Kursleder

Jasmine De Guzman

Jasmine har over 10 års erfaring med nettsider, både for større og mindre selskaper. Hun startet innenfor webdesign og innholdsoppdatering, og arbeider nå med tilgjengelighet som fordypning. Til daglig er hun Director of International Marketing i Monsido powered by CivicPlus, og jobber løpende med forbedringer av kunders digitale flater.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Liste over anbefalte måleparametre

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316