Annonsering på LinkedIn - kurs

For deg som vil nå en business-to-business-målgruppe, er LinkedIn selvskreven som annonsekanal! Lær å sette opp effektive annonser på LinkedIn selv i dette kurset.

Det Microsoft-eide forretningsnettverket LinkedIn har over 1,2 millioner norske brukere, og kanalen er blitt en viktig del av samarbeidsprosesser, rekruttering og omdømmebygging for bedrifter, spesielt de som jobber business-to-business (B2B).

Kanalen kan brukes gratis/organisk, noe dette kurset dekker, men det finnes også en rekke betalte muligheter som kan gi effektiv annonsering mot en svært attraktiv målgruppe.

Kurset dekker blant annet:

LinkedIn Ads i mediemiksen

  • Hvorfor har LinkedIn Ads en plass i mediemiksen?
  • Hvordan er kanalen annerledes enn andre annonsekanaler?
  • Hva kan du egentlig oppnå?

LinkedIn Ads Manager

  • Demonstrasjon av plattformen for annonsekjøp
  • Budsjetter, annonseringsperioder og andre oppsett
  • Målsettinger for annonser og kampanjer

Målgrupper og segmenteringer

  • Hvilke målgrupper kan du nå på LinkedIn?
  • Smarte segmenteringer og skreddersydde målgrupper
  • Hvordan følge med på om du når de rette kundene?

God annonseutforming

  • De forskjellige formatene og hva de egner seg til
  • Hva er viktig når du utformer annonser?
  • Eksempler på effektive LinkedIn Ads

Effektive oppsett og optimaliseringer

  • Hvordan kan du lære, slik at annonsene fungerer bedre og bedre over tid?
  • Hva er de viktige måltallene å følge med på?
  • Hvordan legge opp til systematisk forbedring og videreutvikling?

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag! Du finner kommende kursdatoer under:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du selv kunne sette opp og drive effektive annonsekampanjer på Linkedin.

Kursleder

Hallfridur Johannsdottir

Hallfridur jobber som Senior Paid Social Manager hos TBWA\Norway og The Engine. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på LinkedIn. Opprinnelig har hun teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører.
 

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Liste over nyttige nettressurser
  • Eksempler på effektive annonser

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316