Skriv godt for nett - kurs

Lær å lage digitale tekster som formidler informasjon enkelt og tydelig, samtidig som de kan fenge, interessere og skape brukervennlighet. 

Tekstene på websiden eller intranettet er viktige for å sørge for at kunder og kollegaer er informerte og oppdaterte om hva som skjer hos deg til enhver tid. I tillegg er teksten på nettsiden et viktig synlighetselement for Google.

Dette kurset passer for deg som skal produsere tekster til en nettside eller et intranett.

Kurset dekker blant annet:

Skriv så det fenger leseren

  • Hvordan skape interesse for en sak?
  • Hvilke elementer i teksten er det som fenger?
  • ChatGPT som samarbeidspartner i skriveprosessen.

Skriv for synlighet

  • Hvordan skrive så bruker finner teksten på Google?
  • Hvordan sikre at bruker finner fram på nettstedet
  • Hvordan sørge for at bruker kan forstå og bruke informasjonen

God skriving på websider

  • Lag god nettjournalistikk
  • Fagartikler og finnevennlighet
  • Skriv så det påvirker og overtaler

Brødtekst og informasjonsformidling

  • Skriv så bruker får med seg så mye som mulig
  • Hvordan gjøre faktainformasjon mer interessant?
  • Hva gjør at lesere husker og kan gjengi en tekst?

Formater teksten riktig

  • Visuelle virkemidler for enklere lesning
  • Avsnitt, mellomoverskrifter, kulepunkter mm
  • Praktiske tips for å skrive godt for nett

Sikre deg en plass på dette nyttige og konkrete kurset i dag!

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du være i stand til å produsere gode tekster for ditt nettsted eller intranett.

Sagt om dette kurset av tidligere deltakere:

“Et veldig bra og inspirerende kurs – en skikkelig kreativitetsboost!”

“Et godt og nyttig kurs for web-redaktører. Anbefales!”

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Tips til skriveregler
  • Sjekkliste for å skrive søkemotoroptimaliserte tekster
  • Nettressurser for forbedring av tekster

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316