Suksesshistorier skaper forankring, sier Bring-redaktør

Britt Richardsen har MBA fra Norge, Sverige og Singapore og  jobber nå som Digital Channel Manager i Bring, Logistikk.

Britt3 2001. Hva er ditt hovedfokus for 2013?
Mitt hovedfokus er kontinuerlig utvikling og forbedring av vår salgs- og servicekanal utfra kundebehov. Jeg har fokus på at vi må våge å utfordre egen organisasjon og IT-struktur. Interne begrensinger skal ikke flyttes ut til kundene i digitale løsninger. Fornøyde kunder skaper gode resultater.

2.Hva er ditt beste råd for å skape web-engasjement internt?
Sette tydelige mål, og kommunisere og forankre disse i egen organisasjon. Utarbeide rolle-definisjoner og hvem som har ansvar for hva. En tydelig styringsmodell skaper godt samarbeid. De som har ansvaret for digitale kanaler må ha faste rutiner for å kommunisere utviklingsplaner, kundetilbakemeldinger og gode resultater ut til egen organisasjon.

3.Hva er det viktigste rådet du vil gi til nye nettredaktører?
Bli kjent med kundene dine, og deres behov. Husk at det er høye forventninger fra brukere av digitale løsninger. De forventer å få løst det de kom for enkelt og raskt! Bruk alltid fakta som beslutningsgrunnlag, og ikke synsing. Ikke vær redd for å tenke nytt. En av fordelene med digitale kanaler er at det tar kort tid å rulle tilbake.

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316