Digital markedsføring for reiseliv

Dette er kurset for deg som jobber innen reiseliv og vil ha et spesialtilpasset kurs om markedsføring av ferieopplevelser til potensielle kunder i inn- og utland.

Kurset dekker blant annet:

Hvordan markedsføre opplevelser?

  • Hvilke behov finnes i markedet?
  • Hvor og hvordan kan du formidle hva du har å tilby?
  • Hvordan kan du påvirke kunder til å besøke nettopp deg?

Innholdsmarkedsføring for reiseliv

  • Hvor finnes dine ideelle kunder?
  • Hva slags digitalt innhold konsumerer de?
  • Hvordan kan du legge opp til at de oppdager nettopp ditt innhold?

Relevante kanaler og tiltak

  • Hvilke kanaler er det relevant å benytte og når?
  • Søk, sosiale medier, PR, dialog, display … Finn miksen som passer for din bedrift og din kunde!
  • Forskjeller på å markedsføre mot norske og internasjonale markeder.

Praktisk implementering

  • Gjennomføring av kampanjer på tvers av kanaler
  • Hva må du tenke på når du markedsfører utenfor Norge?
  • Hva slags budsjetter og oppsett bør du ha?

Måling, justering og oppfølging

  • Hvordan sette relevante mål og nøkkeltall å følge med på?
  • Systematisk analyse av resultater fra markeder og segmenter
  • Slik setter du opp for “evig forbedring”

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne sette opp markedsføringstiltak som sikrer deg en jevn tilgang av nye kunder.

Kursleder

Helene Svendsrud

Helene har markedsføringsutdannelse i bunnen og har fartstid fra bl.a. Twitter og Facebook. Hun har bodd og arbeidet internasjonalt i mange år, bl.a. ved Buckingham Palace og for Time Warner. Hun er nå tilbake i Norge, hvor hun til daglig driver Singlot International Marketing Studio.

Kursdatoer

Handlekurv