Strategi for sosiale medier, digitalt kurs

Kurs som lærer deg smarte teknikker om du ønsker å drive salg, markedsføring, informasjon og påvirkning for din bedrift gjennom sosiale medier.

Sosiale medier er blitt den nye «hovedveien» på nettet. Det er her forbrukeren finner nye impulser til både produkter, ideer og holdninger.

For oss som informatører og markedsførere gir dette nye og spennende muligheter. Men det holder ikke bare å være til stede – man må gjøre de smarte grepene også. Dette kurset tipser om en rekke slike smarte, konkrete bruksmåter.

Kurset dekker blant annet:

Strategi for sosiale medier

  • Hvordan bruke sosiale medier på en smart måte?
  • Hvilke målgrupper treffer du i hvilke kanaler?
  • Relevante strategier og taktikker

Tips og triks for Facebook

  • Strategisk oppsett og smarte sidekonsepter
  • Bruk av tilpassede målgrupper
  • Lookalikes og bruk av dynamisk innhold

Instagram og stories

  • Hvordan etablere og vedlikeholde et helstøpt Instagram-konsept
  • Slik utnytter du mulighetene med en business-account
  • Instagram stories og andre muligheter

Linkedin og Twitter

  • Hvorfor du skylder dine ansatte å ha en Linkedin-side
  • Linkedin som verktøy for prospektering og relasjonsbygging
  • Twitter som presse- og påvirkningskanal

Andre kanaler

  • Hvilke andre kanaler er det relevant å ha et nærvær i?
  • Snapchat, Pinterest, Twitch, Reddit, TikTok o.l.
  • Trenden mot lukkede kanaler og «dark social»

Systematisk arbeid med flere kanaler

  • Redaksjonskalender og publiseringsplaner
  • Ansvarsområder og beredskapsplaner
  • Hvordan jobbe effektivt og systematisk med sosiale medier

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer
Etter endt kurs skal du kunne fatte gode valg om hvilke kanaler bedriften bør være aktive på, og hvordan.
Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kursdatoer

Handlekurv