Lag e-postmarkedsføring som fungerer - kurs

Dette er kurset for deg som vil lære nøyaktig hvordan du kan drive e-postmarkedsføring på en slik måte at det faktisk driver salg og andre  konverteringer.

Dette kurset er ment for deg som jobber med å sende nyhetsbrev, markedsføringsmail o.l. på vegne av en bedrift eller annen virksomhet.

Kurset dekker blant annet:

Praktiske rammer 

  • Hva krever Markedsføringsloven og GDPR?
  • Hva trenger du av verktøy og plattformer?
  • Oppbygging av epostlister og listehygiene

Suksessformelen for å selge

  • X * OR * CTR * CR – hva betyr det egentlig?
  • Tips for å stadig få flere abonnenter på listene dine
  • Tips for å velge gode utforminger og visningsmaler

Å skrive godt for epost

  • Slik lager du overskrifter som får mottaker til å åpne mailen
  • Gode tekster og struktureringer av innhold i mailen
  • Hvordan lage “klikkmagnetiske” lenker og knapper?

Landingssider som closer et salg

  • Teorien om “den perfekte landingssiden”- hvilke innholdselementer MÅ være på plass for at bruker skal kunne fatte kjøpsbeslutning?
  • Hvordan adressere innvendinger og reservasjoner
  • Gode kjøpsknapper og bestillingsskjemaer

Forskjellige måter å skape verdi med e-post

  • Nyhetsbrev og oppdateringer
  • Tilbud og kampanjebaserte utsendelser
  • Marketing automation og triggerbasert e-post

Dette kurset gir deg en praktisk og konkret gjennomgang av elementer som beviselig øker effekten av e-postmarkedsføringen din.

Hvis du bruker det du lærer på dette kurset i praksis, vil du typisk kunne se målbare forbedringer på både listevekst, åpnerate, klikkrate og konverteringsrate.

Sikre deg en plass på dette kurset allerede i dag! Du mottar også videoopptak av kurset i etterkant, så du kan se det etterpå om du må gå glipp av deler av dagen “live”.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?
Alle som ønsker å oppnå konkrete og målbare resultater med e-postmarkedsføring.

 

Forkunnskaper
Ingen spesielle.

 

Læringsmål
Etter kurset skal du kunne gjøre grep med egen epostmarkedsføring som gjør at effekten øker målbart – på åpnerate, klikkrate og konverteringsrate.

Sagt om dette kurset av tidligere deltakere:

“Dette kurset er spot on, praktisk rettet og med relevante eksempler på best practice. Her er det tips til forbedringer og optimaliseringer man umiddelbart kan ta i bruk i egne epost-utsendelser. Veldig fornøyd.”

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Oppskrift på den “perfekte” landingssiden 
  • Anbefalt e-postsekvens for lanseringer
  • Liste med spamfilter-triggere å unngå

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316