Annonsering på Facebook - kurs

Lær å drive lønnsom og målrettet annonsering med bruk av Facebook Ads Manager.

Kurset dekker blant annet:

Oversikt over verktøyene

  • Når og hvorfor trenger du Facebook Business Manager/Suite og Ads Manager?
  • Hva er Facebook Pixel; når trenger du den og hvordan settes den opp?
  • Hva er Audiences og hvorfor trenger du å jobbe aktivt med disse?

Annonsemålsettinger på Facebook

  • Hva er forskjellen på de forskjellige annonsemålsettingene?
  • Hvilke muligheter finnes innenfor hver av dem?
  • Når og hvordan kan du bruke konverteringsmålsettingene effektivt?

Målgrupper og segmenter

  • Lasermarkedsføring på Facebook
  • Hvordan sette opp effektive kombinasjonssegmenter
  • Eksempler på smart bruk av målrettingskriterier

Annonseutforming

  • Hva er de optimale utformingene og formatene?
  • Hvilke elementer driver hva slags effekter og når?
  • Hvordan få mest ut av mulighetene for automatisk optimalisering?

Systematisk arbeid med annonsering på Facebook

  • Hvordan måle og analysere responsen?
  • Effektiv gjenbruk av annonser og målgrupper som går bra
  • Hvordan legge opp effektive rutiner som fungerer over tid?

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne utnytte mulighetene i Facebook Ads Manager til å drive effektiv annonsering på Facebook.

Sagt av tidligere deltakere på dette kurset:

“Her får du gode tips til hele gjennomførelsen av Facebook-annonsering. Helt fra planleggingsfase til analysering av resultater:) Mange gode tips som selv jeg som har drevet med dette i 3 år ikke hadde fått med meg.”

“Jeg er så glad for at jeg tok kurset. Jeg har ikke brukt Facebook Business, men jeg forsto og lærte og noterte. Faglig sett var dette helt topp.”

Kursleder

Ina Svarstad

Ina har designer-utdannelse og bakgrunn fra merkevarebygging og reklame. Til daglig hjelper hun bedrifter med effektiv og målrettet markedsføring på Facebook i kommunikasjonsbyrået Dikom.

Kursdatoer

Handlekurv