Lag effektive annonser på Facebook og Instagram - kurs

Få bedre effekt ut av annonsene på Facebook og Instagram med gode utforminger, smarte oppsett og smarte teknikker. 

For de aller fleste bedrifter er det fremdeles Faceboook og Instagram som er “motoren” i bedriftens betalte annonsering i sosiale medier. Samtidig er også konkurransen om kundenes oppmerksomhet sterkere enn noen gang, og det blir bare viktigere og viktigere å kunne skille seg ut på en positiv måte.

Dette kurset dekker først og fremst strategi, innhold og utforming av annonser, med hovedvekt på gode eksempler. Hvis du heller vil ha en teknisk gjennomgang av annonseaoppsett, så anbefaler vi heller dette kurset i Facebook Ads Manager. De to kursene kan også godt kombineres.

Kurset dekker blant annet: 

Hva gjør en annonse god?

  • Hva er de viktigste verdidriverne innen annonsering i sosiale medier?
  • Hvorfor lykkes noen kampanjer når andre (kanskje til og med fra samme avsender) feiler?
  • Hvor har du muligheten til å forbedre din egen innsats?

Hva er de lønnsomme segmentene?

  • Hvordan kan du målrette mot de rette kundene?
  • Smart bruk av “varme”, “lunkne” og “kalde” målgrupper
  • Effektive spesialsegmenter du kan sette opp i Facebook.

Annonsebudskap og narrativ

  • Hva er relevante budskap på forskjellige faser i kundereisen?
  • Hva er din bedrifts overordnede historie og ditt ønskede etterlatte inntrykk?
  • Hvordan formidle dette med en helhet av mange enkeltelementer som alle trekker i samme retning

Eksempler, tips og triks

  • Hva kjennetegner de annonsene som lykkes?
  • Se eksempler på gode annonser i forskjellige formater, for både Facebook og Instagram
  • Hvilke tips og triks bør du kjenne til?

Ikke tenk annonse – tenk kampanje

  • Få kumulativ effekt ved å tenke helhet i annonseringen
  • Smart bruk av prekvalifiserende annonsering
  • Markedsføringstrakter/-“funnels” der Facebook-/Instagram-annonsering inngår

Hensikten med dette kurset er å gi deg kunnskap om de elementene som avgjør om en kampanje har suksess eller ikke, slik at du kan lage bedre og mer effektiv annonsering for din bedrift.

Sikre deg en plass på dette matnyttige kurset nå, ved å velge en relevant kursdato under:

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne vite hva som kjennetegner gode annonser på Facebook og Instagram, slik at du selv får bedre effekt av din annonsering.

Kursleder

Ina Svarstad

Ina har designer-utdannelse og bakgrunn fra merkevarebygging og reklame. Til daglig hjelper hun bedrifter med effektiv og målrettet markedsføring på Facebook i kommunikasjonsbyrået Dikom.

Kursdatoer

Handlekurv