Kom i gang med Google Ads

Google Ads er annonsering på Google, noe som er ualminnelig effektivt – når det gjøres riktig. Dette er kurset som lærer deg å sette opp og administrere slik annonsering selv.

Siden Ads er annonsering mot nettopp de som søker etter det du tilbyr, og ettersom du kun betaler per klikk (altså for de brukerne som faktisk kommer inn til din side) kan denne annonseformen bli en virkelig «pengemaskin» for bedriften.

Som kursleder sier: «For hvert søk etter dine produkter eller tjenester der du ikke er synlig har du potensielt mistet et salg.»

Kurset dekker blant annet:

Slik fungerer Google Ads

  • Hvordan fungerer Google Ads?
  • Effektivt oppsett av konto- og kampanjestruktur
  • Hvordan jobbe effektivt med Google Ads

Smarte valg av søkeord

  • Hvordan finne søkeordene som gir mest igjen for pengene?
  • Slik får du bedre presisjon med riktig bruk av søkeord
  • Smarte synonymer og kombinasjoner av søkeord.

Skriv annonser som virkelig fungerer

  • Trikset som forteller deg hvilke annonser som beviselig fungerer best for de forskjellige søkeordene
  • Slik skriver du knallgode annonseoverskrifter
  • Slik gjør du annonsene større og bedre

Mål resultater og bli bedre

  • Hvordan måle resultater og analysere Google Ads?
  • Slik optimaliserer du kampanjene dine
  • Slik kobler du sammen Google Ads og Google Analytics

Utvidelser og tillegg

  • Hvordan annonsere smart på YouTube?
  • Google Shopping – Annonseformatet som viser bilder av produktene dine direkte på søketreff-siden.
  • Bannerannonsering i Googles nettverk.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer
Etter endt kurs skal du kunne sette opp og drifte bedriftens Ads-kampanjer selv, med gode resultater
Kursleder

Alexander Tøgard

Alex har mer enn 15 års erfaring med digitalt innhold og markedsføring. Hans spesialområde er vekststrategier for nett, med særlig fokus på Google og brukervennlige nettsider med datadreven design. Til daglig er han konsulent og partner i mediebyrået Hensikt. Han holder også jevnlig kurs for Webgruppen om Google Ads.

Kursdatoer

Handlekurv