Google Analytics 4 - kurs for litt øvede

Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, og allerede har erfaring fra arbeid med webanalyse fra før.

Dette kurset er ment for deg som har noe erfaring med Google Analytics 4 fra før, og kjenner begreper, oppsett mm. Hvis du er relativt ny til webanalyse, anbefaler vi heller kurset Rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4

Kurset dekker blant annet:

Prinsippene for Google Analytics 4

  • Måling som ikke er cookie-basert, men brukerbasert
  • Kunstig intelligens og syntetiske data
  • Event-basert datainnsamling og hva det innebærer

Under panseret på GA4

  • Installasjon og bruk av debug view
  • Aktivering og analyse av nettstedssøk
  • Sammenkobling med Search Console og Google Ads

Kundereiser og konverteringer

  • Sporing av kundereisen på tvers av kanal
  • Konfigurering av hendelser gjennom Google Tag Manager
  • Bruk av forskjellige attribusjonsmodeller

Tilpassede målinger

  • Legg inn egne datakilder
  • Filtre og kontroller
  • Oppsett av dashbord i Looker Studio

Sett opp din måleplan

  • Strategisk bruk av måleverktøy
  • Anbefalte målinger å løpende følge med på
  • Hvordan jobbe med løpende forbedringer?

Kurset er praktisk orientert, og omfatter praktiske oppgaver i egen Google Analytics. Det er også en fordel med tilgang til din virksomhets Google Tag Manager.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?
Alle som vil sette seg inn i bruken av Google Analytics 4 med tilpasninger som verktøy for webanalyse.

 

Forkunnskaper
Du bør ha erfaring med webanalyse fra før, og allerede ha grunnleggende kjennnskap til Google Analytics 4.

 

Læringsmål
Etter kurset skal du kunne bruke Google Analytics 4 med tilpasninger som ditt primære verktøy i daglig webanalyse.

Kursleder

Marius Opheim Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Ressurssamling

Kursdatoer

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Google Analytics 4 - kurs for litt øvede (webinar)
Heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, og allerede har erfaring fra arbeid med for eksempel Universal Analytics.
kr 5.980,00
Ubegrenset
Bestill kr 5.980,00
Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316