Google Analytics videregående kurs

Dette er et mer avansert kurs for deg som allerede kan det grunnleggende om webanalyse, men vil tilpasse målingene bedre, sette opp Google Data Studio og finne optimaliseringsmuligheter.

Kurset egner seg for deg som vil gå dypere i webanalysen, se kanaler mer i lys av hverandre og drive systematisk, datadrevet forbedring av websidene dine.

Kurset dekker ikke den nye versjonen Google Analytics 4, da man foreløpig fremdeles anbefaler den nåværende versjonen som hovedverktøy. Webgruppen vil ventelig tilby kurs i GA4 fra høsten 2021.

Kurset dekker blant annet:

Standardrapporter og mulige utvidelser

  • Rask gjennomgang av viktige standard-rapporter
  • Konverteringer – mål og transaksjoner
  • Bruk av sekundær-dimensjoner

Tilpassede rapporter

  • Dimensjoner og Metrics – byggeklossene i en rapport
  • Når har du behov for spesialrapporter?
  • Hvordan sette opp og konfigurere dine egne rapporter

Segmenter

  • Hva er et segment i Google Analytics og når bør du bruke det?
  • Hvordan lage segmenter?
  • Hvordan lese og tolke rapportene?

Oversikter og dashbord

  • Hva er et dashboard?
  • Lag ditt eget dashboard med relevante målinger og visualiseringer
  • Hvordan jobbe løpende med monitorering?

Google Data Studio

  • Hvordan få inn data fra andre kilder?
  • Fyll en dashboard-mal med dine egne data
  • Skreddersy dashboardet med dine egne rapporter og design

Kurset er praktisk orientert, så vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til å se og modifisere sin egen Google Analytics-konto, slik at de kan gjøre relevante tilpasninger og oppsett.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne sette opp skreddersydde rapporter i Google Analytics, sette opp Google Data Studio, lage tilpassede dashbord, eventsporing og mer.
Kursleder

Marius Vetaas Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Kursdatoer

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Google Analytics videregående kurs, webinar
Dette er et mer avansert kurs for deg som allerede kan det grunnleggende om webanalyse, men vil tilpasse målingene bedre, sette opp Google Data Studio og finne optimaliseringsmuligheter.
kr 2.750
Ubegrenset
Bestill kr. 2750
Handlekurv