Google Analytics videregående kurs

Dette er et mer avansert kurs for deg som allerede kan det grunnleggende om webanalyse, men vil tilpasse målingene bedre, sette opp Google Data Studio og finne optimaliseringsmuligheter.

Kurset egner seg for deg som vil gå dypere i webanalysen, se kanaler mer i lys av hverandre og drive systematisk, datadrevet forbedring av websidene dine.

Er det forbudt å bruke Google Analytics? Her er vår vurdering.

Universal Analytics vil slutte å virke 1. juli 2023. For å bruke Google Analytics etter det, må du legge om til den nye versjonen Google Analytics 4. Dette kurset dekker Universal Analytics (som alle har i dag) men gir deg også en veiledning på omlegging til GA4.

Kurset dekker blant annet:

Standardrapporter og mulige utvidelser

  • Rask gjennomgang av viktige standard-rapporter
  • Konverteringer – mål og transaksjoner
  • Måling av internsøk i Google Analytics

Konseptuell forståelse

  • Dimensjoner og metrier – byggeklossene i en rapport
  • Attribusjonsmodeller – forskjeller og konsekvenser
  • Variabler og pivotering

Tilpassede målinger

  • Når har du behov for spesialrapporter?
  • Hvordan sette opp og konfigurere dine egne rapporter
  • Lag ditt eget dashboard med relevante målinger

Google Data Studio

  • Hvordan få inn data fra Google Ads og Search Console inn i Data studio?
  • Fyll en dashboard-mal med dine egne data
  • Skreddersy dashboardet med dine egne rapporter og design

Sett opp din måleplan

  • Hvordan identifisere mikro- og makrokonverteringer?
  • Grunnleggende introduksjon til hendelseskonfigurering
  • Hvordan jobbe med løpende forbedringer?

Kurset er praktisk orientert, så vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til å se og modifisere sin egen Google Analytics-konto, slik at de kan gjøre relevante tilpasninger og oppsett.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne sette opp skreddersydde rapporter i Google Analytics, sette opp Google Data Studio, lage tilpassede dashbord, eventsporing og mer.
Kursleder

Marius Opheim Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316