Rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4 - kurs
Dette er et kurs for deg som vil ha en rask innføring i webanalyse med den nye versjonen av Google Analytics.
Google Analytics 4 er den nye versjonen av Google Analytics. Denne tar over etter nåværende Universal Analytics, som jo slutter å samle inn data 1. juli 2023.
Dette kurset er en rask introduksjon til GA4 for deg som vil ha en oversikt over det nye verktøyet og mulighetene i det, raskt og effektivt presentert. Dette kurset krever ingen forkunnskaper, og egner seg også for deg som starter med webanalyse for første gang.
Hvis du allerede har installert Google Analytics 4 og har jobbet en del med webanalyse, anbefaler vi i stedet Google Analytics 4 – fordypningskurs.
Kurset dekker blant annet:
Hva er Google Analytics 4?
- Hvorfor er webanalyse viktig, og hvorfor er GA4 et godt analyse-verktøy?
- Hva kan du måle og hva kan du ikke måle?
- Hvordan fungerer Google Analytics 4?
Meny og struktur i GA4
- Hva betyr de forskjellige menypunktene?
- Hva er dashbordene og hvordan virker de?
- Hvilke målinger finnes hvor?
Standardrapporter i GA4
- Brukermålingene – hvem bruker nettstedet ditt?
- Trafikkmålingene – hvilke kilder gir deg trafikk?
- Engasjement – hva er det bruker gjør på nettstedet ditt?
Prioriteringer
- Hvilke målinger er de viktigste å følge med på?
- Hva kan du lære ut av de viktigste målingene?
- Hvordan kan du bruke Google Analytics 4 til å fatte bedre beslutninger?
Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag!

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer
Etter kurset skal du vite det viktigste om webanalyse med Google Analytics 4, og være i stand til å dra ut relevant innsikt om egne brukere og eget nettsted.
Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.
Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
- Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
- Presentasjonen fra kurset