Hvorfor delta på web-kurs?

Noen ganger trenger man kanskje å levere noen argumenter for å få lov til å gå på kurs. Her er noen slike argumenter:

Du ønsker å tilegne deg konkrete ferdigheter.
Dette er et argument som først og fremst gjelder konkrete ferdighetskurs som skrivekurs, bildebehandlingskurs, Photoshop-kurs ol. Nye ferdigheter gir nye muligheter, både for arbeidsgiver og deg selv!

Du ønsker å forbedre nettstedets resultater.
Mange av kursene gir deg kunnskap som direkte kan omsettes til forbedringer på nettstedet. Dette gjelder for eksempel kurs i søkemotoroptimalisering, kurs i bestepraksis og  kurs som “Slik lager du egne Facebook-sider”.

Du ønsker å gi ledelsen bedre informasjon.
Dette argumentet gjelder for eksempel kurs i Google Analytics og i analyse av sosiale medier. Disse kursene lærer deg å hente ut nøkkelinformasjon som sikrer bedre webledelse i bedriften.

Du ønsker å påta deg flere oppgaver.
Vi har mange kurs som raskt setter deg i stand til gjennomføre nye arbeidsoppgaver knyttet til web og sosiale medier. Ikke bare vil du lære å gjennomføre oppgavene, men du vil også lære å gjøre dem på effektive og resultatskapende måter.

Du ønsker å gjøre en bedre strategisk forankret jobb.
Du som har jobbet med web en stund og mestrer de grunnleggende ferdighetene, vil kunne sikre at digitale tiltak bidrar til verdiskapningen i bedriften. Kurs som “Praktisk digital strategi” og “Strategi og analyse i sosiale medier” er kurs som gir deg verktøy til dette.

Du ønsker å oppdatere deg.
Digitale kanaler er i stadig endring, og for å sikre at bedriftens digitale satsning er oppdatert og relevant, er det nyttig å gå på kurs. Nesten alle våre kurs har et element av oppdatering.

Du ønsker inspirasjon.
Enten målet er å få ny glød for oppgaven eller å bli inspirert til å nå nye høyder, kan vi tilby kurs som gir økt forståelse, fornyet engasjement, og nye ideer.

Her er også noen mer generelle argumenter som taler til fordel for å styrke sin kompetanse på digitale fag:

Internett er blitt en forretningskritisk arena for de fleste bedrifter og etater.
De aktørene som lykkes på nett er de som brukerne foretrekker. Det å lykkes på nett blir dermed et viktig konkurransefortrinn i privat sektor. I offentlig sektor er et godt nettsted en avgjørende del av den lovpålagte informasjonsformidlingsjobben. Uansett er internett forretningskritisk.

Nettet flytter markedsandeler.
Brukerne sier at de går på nett først når de søker informasjon etter varer og tjenester. De leverandørene som først blir funnet på nett blir dermed de som brukerne foretrekker, og på denne måten flytter nettet markedsandeler. En markedsposisjon i den fysiske verden lar seg ikke direkte overføre på nett. For eksempel har rangering på søkemotorer ikke noe med fysisk markedsposisjon å gjøre – de som gjør de rette grepene er de som vinner.

Syns du kompetanse er dyrt? – Prøv uvitenhet!
Internett er et rent ”meritokrati” – det handler simpelthen om hvor godt du forstår mediet og hvor mye du kan om de forskjellige grepene og virkemidlene. Det å lykkes på nett er ikke et spørsmål om å ha de største budsjettene, men om å gjøre de riktige tingene. Det er kompetansen som utgjør forskjellen på et nettsted som lykkes på nett og et nettsted som ikke lykkes. Det koster riktig nok litt å gå på et kurs, men som regel koster det langt mer å la være!

Nettet er i stadig utvikling.
Internett er et dynamisk medium som er i stadig endring. Nye teknologier kommer til, nye metoder utvikles og vi får stadig mer forskning om brukeradferd og hva som er god og målrettet webkommunikasjon. Et selskap som ønsker å beholde eller styrke sin posisjon på nett trenger normalt å sende sine webfolk på minst ett kurs i året – gjerne flere.

Nettet krever spesialkompetanse.
Det å drive et nettsted krever at man har kompetanse om en rekke områder, blant annet disse:

  • Skriving for web
  • Søkemotoroptimalisering
  • Bildebruk
  • Kommunikasjon i sosiale medier
  • Webstrategi
  • Bruk av statistikkverktøy som Google Analytics
  • Bruk av forskjellige digitale markedsføringskanaler
  • Tilpassing til brukerbehov
  • Tilpasning til mobile flater (surfing med mobiltelefon, nettbrett etc.)

Hver av disse emnene (og flere andre) krever spesialisert kunnskap. Har man tatt ett kurs betyr det altså ikke at man ikke trenger å ta flere. Men det lønner seg selvfølgelig å velge det kurset eller de kursene som vil gi størst nytteverdi i forhold til bedriftens/etatens nåværende utfordringer.

Du finner hele kurskatalogen her:

www.knowhouse.no/kurs

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316