Markedsføring med Instagram - kurs
Her er kurset for deg som vil optimalisere bruken av Instagram og utnytte de mulighetene som ligger der for markedsføring, mobilisering og merkevarebygging.
Kurset dekker blant annet:
Instagram-strategi og tilpassing av profil
- Hva skal du være på Instagram, og for hvem? Lag et tydelig konsept!
- Hvordan optimalisere profilen for ditt valgte konsept
- Hvordan fungerer Instagram-algoritmen, og hvilke tilpasninger bør du gjøre ut fra dette?
De forskjellige formatene på Instagram
- Instagram-poster, grid og nyhetsfeed + stories
- Instagram Video og Instagram Live: tips & triks
- God bruk av suksessformatet Reels
Praktisk produksjon i forskjellige formater
- Hvordan lage gode poster ut fra definerte målsettinger og konsepter?
- Hva driver egentlig rekkevidde og engasjement?
- Eksempler i forskjellige formater (poster, stories, reels mm)
Optimalisering og smarte grep
- Anbefalte apper og verktøy for å lage innhold til Instagram
- Hvordan bruke analyse og innsikt for å gjøre det bedre
- Hvordan skape god dialog med følgerne dine
Instagram-annonsering
- Hva er de forskjellige annonseformatene for Instagram?
- Kjennetegn for en vellykket annonsekampanje på Instagram
- Bestepraksis: slik setter du opp en effektiv annonse på Instagram

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer
Etter endt kurs skal du være i stand til å drive effektiv markedsføring og merkevarebygging på Instagram for din bedrift.
Kursleder
Tormod Sperstad

Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået HAUS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.