Markedsføring med Instagram - kurs

Her er kurset for deg som vil optimalisere bruken av Instagram og utnytte de mulighetene som ligger der for markedsføring, mobilisering og merkevarebygging.

Kurset dekker blant annet:

Instagram-strategi og tilpassing av profil

  • Hva skal du være på Instagram, og for hvem? Lag et tydelig konsept!
  • Hvordan optimalisere profilen for ditt valgte konsept
  • Hvordan fungerer Instagram-algoritmen, og hvilke tilpasninger bør du gjøre ut fra dette?

De forskjellige formatene på Instagram

  • Instagram-poster, grid og nyhetsfeed + stories
  • Instagram Video og Instagram Live: tips & triks
  • God bruk av suksessformatet Reels

Praktisk produksjon i forskjellige formater

  • Hvordan lage gode poster ut fra definerte målsettinger og konsepter?
  • Hva driver egentlig rekkevidde og engasjement?
  • Eksempler i forskjellige formater (poster, stories, reels mm)

Optimalisering og smarte grep

  • Anbefalte apper og verktøy for å lage innhold til Instagram
  • Hvordan bruke analyse og innsikt for å gjøre det bedre
  • Hvordan skape god dialog med følgerne dine

Instagram-annonsering

  • Hva er de forskjellige annonseformatene for Instagram?
  • Kjennetegn for en vellykket annonsekampanje på Instagram
  • Bestepraksis: slik setter du opp en effektiv annonse på Instagram

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du være i stand til å drive effektiv markedsføring og merkevarebygging på Instagram for din bedrift.
Kursleder

Tormod Sperstad

Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået HAUS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.

Kursdatoer

Handlekurv