Moderne internkommunikasjon - kurs

Internkommunikasjon er et viktig virkemiddel for å bygge bedriftskultur, lojalitet og samhold, foruten å nå de forretningsmessige målene for virksomheten. Få praktiske tips for å jobbe bedre med digitale internkanaler.

Dette kurset passer for:

  • Deg som har fått ansvar for å drive virksomhetens intranett
  • Deg som skal opprette et intranett for første gang
  • Deg som skal til å ta fatt på en forbedringsprosess for intranettet
  • Deg som vil ha inspirasjon til den daglige driften av et intranett
  • Deg som er bestiller eller stakeholder i et intranett-prosjekt
  • Deg som har ansvar for internkommunikasjon
  • Deg som leder et team eller en avdeling som jobber med internkommunikasjon

Kurset dekker blant annet:

Hvordan lage innhold som fenger?

  • Hvordan finne de gode historiene internt i bedriften?
  • Hvordan vinkle informasjonen slik at den blir interessant?
  • Hyppighet, frekvens og segmentering for nyheter og informasjon.

Få ideer fra verdens beste intranett

  • De 10 beste intranettene i verden, kåret av Nielsen Norman Group
  • Årets trender innen intranett-kommunikasjon.
  • Fellestrekk ved de beste intranettene

Endrings- og krisekommunikasjon

  • Hvordan håndtere endrings- og krisekommunikasjon i digitale kanaler
  • Det stormer rundt selskapet i sosiale medier – hva gjør du?
  • Hvordan skape trygghet internt og eksternt

Sosial funksjonalitet og samhandling

  • Hva trengs av sosial funksjonalitet på intranettet?
  • Samhandlingsmuligheter i Sharepoint
  • Hvordan sikre godt og effektivt samarbeid?

Regler og rutiner for digital internkommunikasjon

  • Hva trengs av verktøy og rutiner?
  • Systematisk arbeid med innholdsskaping og spredning
  • Årshjul og standarder

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag!

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom.
Les om Gjennomføring av webinarer

Hvem passer kurset for?
Alle som har ansvar for et intranett eller annen digital internkommunkasjon i en organisasjon, etat eller bedrift.

 

Forkunnskaper
Ingen spesielle.

 

Læringsmål
Etter kurset skal du være i stand til å drive effektiv internkommunikasjon i digitale kanaler.

Kursleder

Kate Alice Furøy

Kate brenner for internkommunikasjon og gode brukeropplevelser, og har jobbet med kommunikasjon mot både eksterne brukere og ansatte i Norges forskningsråd i flere år. Hun ledet prosjektet med å anskaffe og utvikle nytt intranett lansert i 2021, og hadde ansvaret for videre drift og forvaltning. Gjennom mange års erfaring i forskjellige roller i Forskningsrådet har hun unik innsikt i en kompleks organisasjon – en kompetanse som er nyttig for å skape god internkommunikasjon. Kate har mastergrad fra Universitetet i Oslo og har studert endringsledelse ved NMBU, hvor du nå finner henne til daglig.


Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset

Kursdatoer

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316