Moderne internkommunikasjon - kurs
Internkommunikasjon er et viktig virkemiddel for å bygge bedriftskultur, lojalitet og samhold, foruten å nå de forretningsmessige målene for virksomheten. Få praktiske tips for å jobbe bedre med digitale internkanaler.
Kurset dekker blant annet:
Hvordan lage innhold som fenger?
- Hvordan finne de gode historiene internt i bedriften?
- Hvordan vinkle informasjonen slik at den blir interessant?
- Hyppighet, frekvens og segmentering for nyheter og informasjon.
Få ideer fra verdens beste intranett
- De 10 beste intranettene i verden, kåret av Nielsen Norman Group
- Årets trender innen intranett-kommunikasjon.
- Fellestrekk ved de beste intranettene
Endrings- og krisekommunikasjon
- Hvordan håndtere endrings- og krisekommunikasjon i digitale kanaler
- Det stormer rundt selskapet i sosiale medier – hva gjør du?
- Hvordan skape trygghet internt og eksternt
Internkommunikasjon i sosiale medier
- Hva trengs av sosial funksjonalitet på intranettet?
- Hva finnes av gode løsninger?
- Hvordan bruke Yammer på en god måte
Regler og rutiner for digital internkommunikasjon
- Hva trengs av verktøy og rutiner?
- Systematisk arbeid med innholdsskaping og spredning
- Årshjul og standarder

Webinar
Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer
Etter kurset skal du være i stand til å drive effektiv internkommunikasjon i digitale kanaler.
Kate Alice Furøy

Kate er seniorrådgiver i Forskningsrådet, og har ansvar for Forskningsrådets intranett. Hun har mastergrad fra Universitetet i Oslo og har studert endringsledelse ved NMBU. Gjennom mange års erfaring i forskjellige roller i Forskningsrådet har hun unik innsikt i organisasjonen – en kompetanse som er nyttig for å skape god internkommunikasjon.