Annonsering i sosiale medier, kurs 28. april 2020

Dette er kurset for deg som ønsker å lære effektiv betalt annonsering i forskjellige sosiale medier. Lær å sette opp annonser selv på de mest populære plattformene.

Kurset holdes som webinar til oppsatt tidspunkt, så lenge det er smittefare for korona-virus i Oslo.

Betalt annonsering er en rask måte å nå ut til målgrupper i forskjellige sosiale medier med markedsførings- og informasjonsbudskap.

Etter endt kurs skal du være i stand til å sette opp, optimalisere og administrere annonser på de vanligste sosiale mediene.

Klikk her for å delta på kurset Annonsering i sosiale medier

Kurset dekker disse plattformene:

  • Facebook Ads Manager
  • Instagram Ads (gjennom Facebook Ads Manager og i app)
  • Linkedin Ads
  • Snapchat Ads
  • (Twitter Ads – kort)

Vi diskuterer følgende for alle disse kanalene:

Målsettinger for annonser

  • Hva ligger i begrepene rekkevidde, engasjement og konvertering?
  • Hvor godt kan de forskjellige kanalene optimalisere mot målsettinger?
  • Hvorfor er det viktig å sette opp annonsen med målsetting først?

Gode målgruppesegmenteringer

  • Hvilke målgrupper kan du nå i de forskjellige kanalene?
  • Segmenteringer på geografi, demografi og psykografi
  • Hvordan matche budskap til målgruppe på en god måte?

Pris og budstrategi

  • Hvordan fungerer Real Time Bidding?
  • Hvor mye er det relevant å betale for annonser?
  • Hvordan vurderer du om du får ROI på annonseringen?

Annonseformater og annonseplasseringer

  • Hva er de beste annonseformatene i de forskjellige kanalene?
  • Hvilke annonseplasseringer fungerer best?
  • Hvordan bør gode annonser se ut? (Eksempler)

Sentrale mål og optimaliseringer

  • Hvor lenge bør kampanjene kjøre?
  • Hvilke kampanjer bør du stoppe og hvilke bør du utvide?
  • Hvordan rapportere på om annonsen når målene? (CPM, CPC, CPE etc.)

Kursleder : Henrik Nygård
Henrik jobber med sosiale medier på et operativt og strategisk nivå for noen av de største merkevarene i Norge. Med over 10 år digital erfaring, har han bygget egne nettbutikker, jobbet i norges største mediebyrå og nå startet sosiale medier selskapet Stories Media.

Kurset holdes 28. april 2020  kl 09.00 – 15.30 som webinar. Prisen er normalt kr 4980 inkludert kursmateriell, men er nå redusert til 1990,-.

Sikre deg en plass på dette kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under:

2020-04-28 Annonsering i sosiale medier

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.