Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Brukervennlighet på web, kurs 26. februar 2013

I dette kurset får du en grundig gjennomgang av hvordan du kan skape brukervennlighet på ditt nettsted.

Å lykkes med et nettsted handler om å fokusere på bruker og brukers opplevelse. Dette konsentrerte heldagskurset gir deg kompetanse på hvordan du kan jobbe bevisst for å sikre brukeropplevelsen på ditt nettsted.

Klikk her for å delta på kurset Brukervennlighet på web

Kurset dekker blant annet:

Grunnleggende om brukervennlighet

  • Hvorfor er brukervennlighet så viktig?
  • Hva er de mest sentrale prinsippene for brukervennlighet?
  • Hvordan gjøre brukeren til en del av webutviklingsprosessen?

Brukervennlig webdesign

  • Hvilke elementer gjør websiden intiutiv?
  • Hvordan designe i henhold til etablerte konvensjoner?
  • Designfeller å unngå.

Metoder for brukerorientering

  • Scenarier og personas
  • Gjennomføring av digitale brukerundersøkelser
  • Brukertesting du enkelt kan gjøre selv

Grunnleggende webanalyse

  • Hva webstatistikken sier om brukeropplevelsen
  • Hvordan finne forbedringspunktene?
  • Disse tallene kan og bør du følge med på

Brukeren og bedriften

  • Hvordan kommunisere personas og brukerfokus internt i bedriften?
  • Hvordan inspirere til å tenke på bruker når man skriver?
  • Hvordan skape begeistring for brukervennlighet internt?
Jakob Thyness
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 26. februar 2013 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,-  inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs