Brukervennlighet på web, kurs 26. februar 2013

I dette kurset får du en grundig gjennomgang av hvordan du kan skape brukervennlighet på ditt nettsted.

Å lykkes med et nettsted handler om å fokusere på bruker og brukers opplevelse. Dette konsentrerte heldagskurset gir deg kompetanse på hvordan du kan jobbe bevisst for å sikre brukeropplevelsen på ditt nettsted.

Klikk her for å delta på kurset Brukervennlighet på web

Kurset dekker blant annet:

Grunnleggende om brukervennlighet

  • Hvorfor er brukervennlighet så viktig?
  • Hva er de mest sentrale prinsippene for brukervennlighet?
  • Hvordan gjøre brukeren til en del av webutviklingsprosessen?

Brukervennlig webdesign

  • Hvilke elementer gjør websiden intiutiv?
  • Hvordan designe i henhold til etablerte konvensjoner?
  • Designfeller å unngå.

Metoder for brukerorientering

  • Scenarier og personas
  • Gjennomføring av digitale brukerundersøkelser
  • Brukertesting du enkelt kan gjøre selv

Grunnleggende webanalyse

  • Hva webstatistikken sier om brukeropplevelsen
  • Hvordan finne forbedringspunktene?
  • Disse tallene kan og bør du følge med på

Brukeren og bedriften

  • Hvordan kommunisere personas og brukerfokus internt i bedriften?
  • Hvordan inspirere til å tenke på bruker når man skriver?
  • Hvordan skape begeistring for brukervennlighet internt?
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og interaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 26. februar 2013 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,-  inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.