Business branding med Linkedin, kurs 17. oktober 2018

Linkedin kan være en fantastisk kanal for å bygge selskapets omdømme som leverandør og arbeidsgiver. I dette kurset lærer du hvordan.

Klikk her for å delta på kurset Business branding med Linkedin

Det Microsoft-eide forretningsnettverket Linkedin har over 1,2 millioner norske brukere, og kanalen er blitt en viktig del av samarbeidsprosesser, rekruttering og omdømmebygging for bedrifter, spesielt de som jobber business-to-business (B2B).

Etter endt kurs skal du vite hvilke praktiske grep du kan ta for å profilere bedriften effektivt som leverandør og samarbeidspartner på Linkedin.

Kurset dekker blant annet:

Business branding – hvorfor og hvordan?

  • Hvordan påvirke bedriftens omdømme med Linkedin?
  • Kanalstrategier og publiseringsplan for Linkedin
  • Betalte oppgraderinger og annonseringsmuligheter på Linkedin

Firmasiden og nyhetsfeeden

  • Hvordan kan og bør bedriften presentere seg gjennom sin egen Linkedin-side?
  • Hva er smart bruk av presentasjonssider, multimedia mm.?
  • Hvordan lage oppdateringer som når fram, engasjerer og skaper det ønskede inntrykket?

Aktiv nettverking og prospektering

  • Hvordan kan bedriften drive aktiv nettverking på Linkedin?
  • Bruk av grupper som strategi for bedrifter
  • Markedsføringsmuligheter på Linkedin

Arbeidsgiver og jobbsøker

  • Hvordan kan Linkedin hjelpe deg å få tak i de beste hodene?
  • Hvordan gjøre bedriften synlig og attraktiv for jobbsøkere?
  • Karrièresider og annen spesialfunksjonalitet

Videreutvikling og analyse

  • Hvordan legge opp til systematisk forbedring og videreutvikling?
  • Bruk og tolkning av statistikkverktøyet Linkedin Analyser
  • Linkedin som del av mediemiksen på lenger sikt
Kursleder : Hallfridur Johannsdottir
Hallfridur (som til daglig kaller seg Hadda) jobber som prosjektleder digital strategi hos SMFB Engine & The Engine, hvor hun jobber med analyse, strategi og valg av markedskanaler for B2B og B2C, samt kundeoppfølging og kommunikasjon. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på Linkedin. Hun har teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører. Hun er også en engasjert og populær foredragsholder og kursleder.

Kursinformasjon

Kursdato:onsdag 17. oktober, 2018
Kurstidspunkt:kl. 09.00
Kurssted:Webgruppen AS, Strandgata 19, 0152 Oslo
Se kart og veibeskrivelse
Kursavgift:kr. 5980,- inkludert kursmateriell og lunsj. *

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Krever tilgang til tjeneste

Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.

Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.

* Kurspåmelding er bindende. Se våre salgsbetingelser.

Kurset holdes 17. oktober 2018 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 5980,- inkludert kursmateriell og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

2018-10-17 Business branding med Linkedin

Ja takk, jeg melder meg på kurset. Faktura sendes oppgitt adresse. Påmeldingen er bindende.