Dette er kurset for deg som skal jobbe med markedsføring, salg eller kommunikasjon B2B (business-to-business) på nett.
Når du informerer, selger eller markedsfører mot bedriftskunder trenger du å gjøre andre grep enn de som jobber mot forbrukere. Kanalvalgene blir andre, tonen er en annen og hvilke tiltak som tillegges mest vekt endres. Dette er kurset for deg som vil jobbe målrettet med en slik agenda.
Klikk her for å delta på kurset Business-to-business på nett
Kurset dekker blant annet:
Bedriftsbrukere i sosiale medier
- Hvilke sosiale medier er relevante B-to-B-kanaler?
- B-to-B-kommunikasjon i personlige kanaler
- Forskjellige bruksmønstre i forskjellige sosiale medier
«Business-nettverkene»; Linkedin og G+
- Muligheter for nettverking og prospekting på Linkedin
- Firmasiden på Linkedin og Google+
- Grupper, kretser og fora
Digital markedsføring business-to-business
- Relevante annonseringsmuligheter
- Målretting mot ledere og beslutningstagere
- Redaksjonelle vs kommersielle kanaler
Bedriftskommunikasjon på websiden
- Landingssider og forside
- Relevante verdiforslag og calls-to-action
- Scenarieorientering for bedriftsbrukere
Informasjonsformidling og påvirkning
- PR-tjenester og pressemeldinger
- Twitter som påvirkningskanal
- Nyhetssyndikering i sosiale medier
Kurset arrangeres 3. september 2013 kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj.
Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:
Opps, fant ikke skjemaet.