Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Content marketing, kurs 5. november 2014

Innholdet ditt er en stor ressurs som kan brukes til å vekke interesse, tiltrekke seg nye kunder, drive markedsføring og generere salg. I dette kurset lærer du hvordan.

Content_marketingInternett handler om innhold. Det er innhold brukerne søker etter, og det er innhold som oppfyller brukerbehov. Dette innholdet kan også drive brukeren videre til en salgsside, en nettbutikk, et bestillingsskjema eller en Facebook-dialog. Det handler om content marketing, eller innholdsmarkedsføring som det er blitt hetende på norsk.

Klikk her for å delta på kurs i content marketing

Kurset dekker blant annet:

Din innholdsstrategi («content strategy»)

  • Hvordan kan innhold hjelpe deg å nå dine markedsføringsmål?
  • Hva er de relevante spredningskanalene og landingskanalene?
  • Hva er dine ønskede sluttresultater og hovedkonverteringer?

Ditt innhold

  • Hva er ditt mest verdifulle eide innhold?
  • Hva er «branded content» og hvordan kan dette inngå i markedsmiksen?
  • Hvordan sikre deg løpende tilfang av relevante saker?

Søkemotorstrategier

  • Hvordan kan Google bli din viktigste gratis markedsføringskanal?
  • Hva søker dine potensielle kunder etter?
  • Hvordan kan du bygge organisk (og eventuelt betalt) synlighet på disse områdene?

Delingsstrategier

  • Hvordan kan brukerne hjelpe deg å spre ditt innhold?
  • Facebook-siden som del av innholdsstrategien
  • Hvordan lage innhold som egner seg for liking og deling?

Trakten: Spredning, innhold og konvertering

  • Hvordan legge opp relevante AIDA-prosesser for bruker?
  • Hvordan bygge «persuasive path»?
  • Hvordan jobbe systematisk for å sikre konverteringer?

Verktøy

  • Redaksjonsplanen som markedsføringsverktøy
  • Automatiserte spredningsoppsett
  • Bruk av digitale verktøy
Hans Petter Nygård Hansen
Kursleder : Hans Petter Nygård Hansen
Hans Petter er en svært profilert fagpersonlighet innen PR, kommunikasjon og markedsføring. Han har utdannelse fra NITH, erfaring fra flere teknologibedrifter og har arbeidet som rådgiver i Geelmuyden Kiese. Han ble kåret til Årets Sosiale Medier-personlighet i 2012, og hans blogg ble kåret til landets mest innflytelsesrike PR-blogg i 2013. Han er nå gründer i egen virksomhet.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Heldagskurs

Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.

Dørene åpnes kl. 08:30.

Lunsj inkludert

Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.

Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.

Kurset arrangeres 5. november 2014 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under: