Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Din Facebook-side, kurs 16. april 2013

Dette er kurset for deg som ønsker å lage din egen bedrifts- eller etatsside på Facebook selv, uten å sette dette arbeidet ut til et produksjonsselskap.

Å ha en Facebook-side er både et nyttig supplement til et nettsted og (for noen) til og med en erstatning for en webside. Her lærer du å sette opp denne siden riktig, med utforming og innstillinger, og med profesjonelt utseende på grafikk og design.

Klikk her for å bestille plass på kurset «Din Facebook-side»

Det å lage og vedlikeholde en egen side på Facebook er helt gratis, også for kommersielle selskaper. Med en egen side på Facebook kan du dessuten selv tilpasse utforming på innholdet, legge inn egne applikasjoner, styre velkomstbildet og mye mer.

Kurset dekker blant annet:

Grunnleggende om Facebook-sider

  • Forskjellen på profiler, grupper og sider.
  • Valg av riktig sidetype og sidenavn.
  • Hvordan ta din egen Facebook-URL

Design og utforming

  • Gode eksempler på coverbilde og profilbilder
  • Tekniske rammer og retningslinjer for bildeelementene
  • Hvordan få en helhetlig visuell profil på Facebook-siden

Facebook-applikasjoner på siden

  • Hva slags innhold egner seg for egne applikasjoner?
  • Hvordan kan du utforme og designe en slik applikasjon selv?
  • Ideer og eksempler

Hvordan skaffe «likes» til siden?

  • Hvordan lage innhold som gjør det verd å like siden
  • Bruk av sponsede hendelser
  • Spredning og deling

Oppdateringer og innhold

  • Hvordan lage Facebook-oppdateringer som engasjerer?
  • Bildeinnhold og delingsgrafikk.
  • Facebook-innhold som understøtter konseptet.

Jakob Thyness
Kursleder : Jakob Thyness
Jakob har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og transaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder. Med sitt konsept Dirty Design holder han foredrag over hele verden, og høster stor anerkjennelse i de internasjonale fagmiljøene.
Nina Furu
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset krever at deltagerne aktivt bruker Facebook under kurset, så det er viktig å ta med bærbar PC på kursdagen.

I løpet av kursdagen vil alle deltagere lage sin egen Facebook-side. Du kan dermed benytte kurset til å arbeide aktivt med egen webkommunikasjon på Facebook. (Du vil lære å arbeide med siden skjult, slik at den først blir synlig for andre Facebook-brukere når du velger det.)

Kurset holdes 16. april kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris på kurset er kr 4980 eks mva.

Fyll ut påmeldingen under for å melde deg på dette kurset i dag: