Digital strategi og innholdsplan, kurs 3. oktober 2017

Skal du legge en digital strategi, en digital markedsplan, en kommunikasjonsplan for digitale kanaler eller en innholdsstrategi for ditt firma? I så fall er dette kurset som gir deg innspillene.

En bedrift som skal jobbe systematisk med digitale kanaler, trenger planer å gjøre det etter. I dette kurset får du en gjennomgang av elementene som bør inngå i strategien.

Etter endt kurs skal du være i stand til å skrive en god digital strategi for ditt firma

Klikk her for å delta på kurset Digital strategi og innholdsplan

Kurset dekker blant annet:

Overordnet for strategien

  • Hvordan bruker bedriften digitale kanaler?
  • Forholdet mellom målsettinger, tiltak og KPI´er
  • Brukerinnsikt, kundereisen og føringer av dette

Kundedialog etter GDPR

  • Hva er konsekvensen av den nye personvernlovgivningen for CRM, epost og SMS-markedsføring?
  • Datadrevet markedsføring og marketing automation
  • Hvilken infrastruktur må være på plass?

Relevante strategier for Google

  • Innholdsmarkedsføring og inbound content marketing
  • Betalte vs gratis tiltak
  • Hvilke konsekvenser har de forskjellige beslutningene?

Relevante strategier for sosiale medier

  • Hva forventer kunden av oss i de forskjellige flatene?
  • Hvilke kanaler bruker man til hva?
  • Hvordan tenke gode konsepter for de enkelte kanalene?

Rutiner og løpende arbeid

  • Hvilke ressurser krever de forskjellige tiltakene?
  • Hva er en relevant bemanning?
  • Relevante KPI´er og rapporteringsrutiner

Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset holdes 3. oktober 2017  kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Pris er kr 4980,- inkludert lunsj og kursmateriell.

Sikre deg en plass på dette nyttige og lønnsomme kurset i dag ved å fylle ut skjemaet under: