Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Digital virksomhetskommunikasjon, kurs 18. november 2013

Dette er kurset som lærer deg hvordan du kan bruke digitale kanaler for å styrke din virksomhets gode navn og rykte, enten du representerer en bedrift, en forening eller en etat.

I dag er den viktigste informasjonskilden digitale kanaler. Hvordan du fremstår på nett avgjør dermed hvordan andre oppfatter virksomheten din, noe som påvirker både samarbeidspartnere, rekruttering og omdømme. Dette er en viktig rolle bedriftsnettstedet må fylle.

Virksomhetskommunikasjon er verktøykassen som brukes til å bli kjent og til å påvirke andres oppfatninger. Innholdet i denne verktøykassen har endret seg radikalt de siste årene.

Klikk her for å delta på kurs i Digital Virksomhetskommunikasjon

Kurset dekker blant annet:

Eide, leide og fortjente medier

  • Hvilke muligheter og trusler skaper nettet for virksomhetskommunikasjon?
  • Hva er forskjellen på egne medier, betalte medier og fortjente medier?
  • Hvordan kan du lære virksomheten din å tenke som et mediehus?

Kommunikasjonsplanen

  • Hvor bør du begynne for å legge en robust plan?
  • Hva er de viktigste suksesskriterene og fallgruvene?
  • Hvordan legger du opp til et effektivt knippe tiltak?

Pull-kommunikasjon

  • Hvilke kanaler er viktigst for folk som er på jakt etter informasjon?
  • Hva bør stå i fokus i disse kanalene?
  • Hvordan endrer nettet betingelsene for god krisekommunikasjon?

Push-kommunikasjon

  • Hvilke kanaler er mest egnet til å nå ut med ditt budskap?
  • Hvordan når du ut med budskapet ditt på best mulig måte?
  • Hvordan måler du effekten av innsatsen?

Virksomhetskommunikasjon og sosiale medier

  • Hva skiller sosiale medier fra andre medier?
  • Bør du være tilstede på sosiale medier?
  • Hva skal til for å lykkes på sosiale medier?

Andreas Andersen
Kursleder : Andreas Andersen
Andreas er en erfaren kommunikatør som har jobbbet med formidling i over 10 år, som researcher, journalist og kommunikasjonsrådgiver. Han har bygget og vært nettredaktør for en rekke nettsteder, blogget aktivt siden 2004 og vært gjesteskribent i flere nettmedier. Til daglig er han Senior Associate i det nordiske kommunikasjonsbyrået JKL.

Kurset holdes 18. november kl. 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19 rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen er kr 4 980 inkludert lunsj og kaffe/te. Påmeldingen er bindende.

— det er dessverre ikke lenger mulig å melde seg på dette kurset. Vi anbefaler i stedet kurset Slik får du pressen til å skrive om deg (digital PR) den 11. desember. —

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Trenger du å få kurs dekket av NAV?

Kommende kurs