Effektiv markedsføring i sosiale medier, kurs 31. oktober

De sosiale mediene gir deg mange muligheter for å oppnå markedsføringsgevinst for en beskjeden penge. I dette heldagskurset ser vi på tiltakene som virkelig fungerer.

Brukerne er til stede i sosiale medier. Det betyr at innflyterne også bør være det – men på hvilken måte?

Klikk her for å delta på kurset «Effektiv markedsføring i sosiale medier»

Fordi sosiale medier i sin natur er innholdssentrerte og engasjementsbaserte, faller mange tradisjonelle markedsføringskampanjer igjennom. Samtidig betyr ikke dette at det ikke er mulig å markedsføre seg i sosiale medier – tvert imot. Sosiale medier kan være en viktig både primærplattform og støttekanal for bedriftens markedsføring. Men de krever en litt annen håndtering enn de tradisjonelle kanalene.

Kurset dekker blant annet:

Markedsføringsmuligheter – tips og ideer

  • Facebook, Twitter, Linkedin, Flickr … hvilke kanaler er egentlig relevante, og for hvem?
  • Vellykkede YouTube-kampanjer.
  • Hvorfor er noen ideer mer «smittsomme» enn andre?
  • Hva fungerer og hva fungerer ikke?

Markedsføring på Facebook

  • Eksempler på vellykket Facebook-markedsføring.
  • Facebook-oppdateringer som skaper verdi.
  • Eksempler på vellykkede Facebook-sider.
  • Sponsede hendelser og automatiske annonser.

Sosial shopping

  • Hvorfor er Pinterest produktmarkedsførernes drømmekanal?
  • Innhold som egner seg for pinning og repinning.
  • Produktmarkedsføring via delingsfunksjonalitet.
  • Peer-to-peer produktanbefalinger.

Delingsstrategier

  • Hvordan kan brukerne hjelpe deg å spre din markedsføring?
  • Hvordan fenge og interessere bruker?
  • Hvordan lage markedsføring som egner seg for liking og deling?
  • Hva er nøkkelmekanismene bak viral spredning av innhold?

Verktøy

  • Automatiserte spredningsoppsett.
  • Relevante innstillinger og målinger.
  • Kampanjesporing.
  • Bruk av digitale verktøy.
Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kurset arrangeres 31. oktober 2012 kl 09.00 – 15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon. Prisen for kurset er kr 4980,- inkludert materiell (kurspresentasjon) og lunsj.

Sikre deg en plass på dette kurset ved å fylle ut skjemaet under:

Opps, fant ikke skjemaet.