Dette er kurset for deg som har holdt på med firmaside(r) på Facebook en stund, og er klar for mer avanserte teknikker med både innhold og betalt annonsering.
Etter endt kurs skal du være i stand til å forbedre bedriftens resultater på Facebook ved bruk av mer avanserte teknikker for fremming og målgruppesegmentering.
Klikk her for å melde deg på kurset
Kurset dekker blant annet:
Variasjoner med tidspunkt og formater
- Forskjellige måter å utforme oppdateringer, og forskjeller mellom formatene i reach og respons.
- Tidspunktsoptimalisering av forskjellige typer oppdateringer
- Redaksjonell ukeplanlegging (forskjellig innhold på forskjellige dager/klokkeslett)
Strategisk betalt fremming
- Hvilke oppdateringer bør fremmes?
- Hvordan fremme forskjellige oppdateringer mot forskjellige segmenter?
- Strategisk budgivning og budsjetter.
Variasjoner med målgrupper og profiler
- Demografiske kriterier og utvidede profiler
- Interesseprofilering og segmentering
- Retargeting og bruk av kundelister
Annonseformater og alternativer
- De forskjellige annonsetypene på Facebook
- Strategisk bruk av sidepromotering, promoterte arrangementer, tilbud mm.
- Annonseformater med handlingsknapp
Tips til avansert markedsføring
- Strategisk bruk av speilpublikum
- Spesielle muligheter i Facebook-nettverket (bl.a. Instagram)
- Konverteringspiksler og sporing
Kurset holdes 3. mars kl. 09.00-15.30 i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.
Prisen er kr 4980,- inkludert lunsj og elektronisk kursmateriell.
Kursinformasjon
Kursdato: | torsdag 3. mars, 2016 |
Kurstidspunkt: | kl. 09.00 |
Kurssted: | Dette er et nettkurs |
Kursavgift: | kr. 4980,- inkludert kursmateriell og lunsj. * |
Heldagskurs
Våre heldagskurs varer fra:
kl. 09:00 – kl. 15:30
Lunsjpause: kl. 11:45 – 12:30.
Dørene åpnes kl. 08:30.
Lunsj inkludert
Alle våre heldagskurs inkluderer lunsj. Hva som serveres varierer fra dag til dag.
Skulle du ha matallergier eller andre spesielle behov når det gjelder diett, ber vi om at du opplyser om dette på bestillingsformularet.
Krever datamaskin
Enkelte av våre kurs krever bruk av datamaskin. Denne må medbringes av deltakeren selv.
Det er en fordel om man møter noen minutter før kursstart, slik at man har tid til å koble opp maskinen.
Krever tilgang til tjeneste
Enkelte av våre kurs krever tilgang til tjenester som f. eks. Google Analytics eller Linkedin.
Kursdeltakere må normalt selv sørge for at de har tilgang til den aktuelle tjenesten, oppsett av brukerkontoer m. m. før kurset, med mindre dette inngår i kursopplegget.
Krever internett
Enkelte av våre kurs krever tilgang til internett, enten via laptop, nettbrett eller mobiltelefon.
Vi har trådløs internettilgang i våre lokaler som alle våre kursdeltakere kan benytte seg av. Nettverksnavn og passord finnes oppslått i kurslokalene.
Sikre deg en plass på dette kurset i dag: